428
În ciuda preocupărilor legate de cost și inflație, rapoartele de tendințe notează creșterea cererii în rândul multor consumatori pentru alimente cu funcționalitate, cum ar fi cele care pot ajuta la întărirea sistemului imunitar, informeaz[ FoodNavigator.
Dintre consumatorii europeni, 3 din 4 cred că înțeleg mai bine ce funcționează pentru sănătatea și bunăstarea lor, ceea ce duce la un interes sporit pentru alimentele fortificate și funcționale, potrivit cercetărilor brevetate de la Kerry Tate și nutriție efectuate în 2022.
Conform celor mai importante 10 tendințe ale Innova Market Insights pentru 2023, costurile și inflația sunt preocupări esențiale pentru consumatori și producătorii de alimente. Cu toate acestea, în ciuda acestor îngrijorări, consumatorii sunt gata să plătească pentru produse proaspete, produse local și pentru ingrediente funcționale care stimulează sănătatea fizică.
Există multe exemple de producători de alimente și băuturi care încorporează proprietăți funcționale în formularea produsului.
Acesta este în special cazul băuturilor și al sectorului cu alcool scăzut/fără alcool care se modernizează rapid. Multe inovații de produs aici se concentrează pe beneficiile funcționale, pe beneficiile funcționale și pe utilizarea produselor botanice pentru a crea arome mai intense pentru a lărgi opțiunile disponibile pentru consumatori.
Datele recente de la IWSR Drinks Market Analysis notează introducerea alternativelor spirtoase într-o gamă mai largă de categorii, cum ar fi aperitive, băuturi spirtoase și agave. Utilizarea nootropicelor, vitaminelor și adaptogenelor, între timp, vede că mesajele despre produse se schimbă de la absența alcoolului la arome și alte beneficii.
„Prima” bere funcțională îmbogățită cu șofran și lavandă
Una dintre cele mai recente sosiri pe scena de maturare scăzută/fără bere din Marea Britanie este Ticket, o băutură îmbogățită cu șofran și lavandă, care se poziționează ca o bere pale funcțională de origine persană.
Bazat liber pe Shams, o băutură populară persană fără alcool dinainte de Revoluția Iraniană, Ticket este un amestec amețitor de orz, hamei, drojdie, șofran, lavandă și portocale. Produs la unul dintre cei mai importanți producători de bere artizanal din nordul Angliei, acesta a obținut recent următoarea recenzie de la organizația de conștientizare Alcohol Change:
„Dacă ai de gând să faci o bere fără alcool, are nevoie de altceva pentru a o face memorabilă. Ticket Pale Ale are cu siguranță acea curtoazie a includerii de șofran și lavandă... Șofranul dă berii o nuanță galbenă uimitoare ca nimeni altul. Există o mulțime de hamei citric, iar levănțica adaugă note florale suplimentare... este cu siguranță unul pentru cei care apreciază o ale pale plină de aromă.”
Șofranul, ca cel mai scump condiment din lume, cu o „aromă mare”, cu siguranță nu este ceașca de ceai pentru toată lumea.
Includerea șofranului a fost atât despre crearea unei băuturi funcționale unice, cât și despre producerea unei arome distincte, a declarat Faye Soleimani a companiei pentru FoodNavigator.
„Șofranul are o reputație mândră de a stimula starea de spirit, de a îmbunătăți memoria și de a crește libidoul”, ni s-a spus. „Antioxidanții de șofran includ crocina, safranalul și crocetina care protejează împotriva stresului oxidativ, protejează împotriva degradării celulelor creierului și reduc apetitul. Lavanda, la rândul ei, are o reputație mândră de a ajuta somnul și de a combate astmul.”
Revenind la sectorul băuturilor nealcoolice, există dovezi că companiile își lărgesc ofertele și inovează cu substanțe botanice, adaptogene și ingrediente similare, pe măsură ce mai mulți consumatori sunt interesați de bunăstarea lor mentală și fizică.
Nou-lansat PiQi a creat o gamă de băuturi făcute folosind chefir de apă, un ingredient viu, fermentat, cu un puternic pumn probiotic și beneficii de stimulare a sistemului imunitar. Gama PiQi include ingrediente organice și combinații unice de arome de chefir de apă, care includ floare de mazăre fluture și grapefruit și cardamom.
Chefirul de apă are calități probiotice recunoscute și poate ajuta la susținerea microbiotei intestinale sănătoase, care joacă un rol important în digestie, gestionarea greutății și sistemul imunitar, potrivit Aksana Fitzpatrick, co-fondatorul PiQi.
„Am vrut să oferim consumatorilor varietate, în special opțiuni în afara insulei de lactate, cu un set unic de tulpini probiotice pentru a susține sănătatea intestinală și bunăstarea generală”, a spus el.
„Un intestin sănătos este un intestin divers și știm că diversitatea microbiomului nostru scade odată cu vârsta. Cu toate acestea, nu există multe tulpini, în general, care sunt utilizate comercial în alimente precum iaurtul, de exemplu.
Aveți tendința de a vedea aceleași câteva, motiv pentru care credem că apelarea la alimente tradiționale și obținerea de probiotice naturale dintr-o varietate de alimente și băuturi fermentate, cum ar fi chefirul de apă, poate fi o alternativă mai bună.”
Chefirul de apă are totuși unele dezavantaje din punct de vedere al producției, cum ar fi o perioadă de valabilitate mult mai scurtă și prezența drojdiei vii, de exemplu.
„Oamenii din industrie îl compară adesea cu sifon sau kombucha în loc de un produs rece, asemănător lactatelor de cultură și cu asta se așteaptă o perioadă de valabilitate de peste 6 luni”, a spus Fitzpatrick. „Dar chefirul este un produs viu și a ajunge la această perioadă de valabilitate ar însemna sacrificând calitatea și culturile vii asupra cărora nu vom face compromisuri.”
Alimentele fermentate tradiționale sunt familiare, dar noi și își recâștigă popularitatea pe măsură ce se desfășoară mai multe cercetări despre intestin și despre importanța acestuia pentru funcționarea întregului nostru sistem imunitar, a adăugat el.
„Beneficiile chefirului au fost studiate de mult timp. Cu toate acestea, chefirul de apă nu este bine cunoscut ca omologul său din lapte în Occident. Este o băutură fermentată tradițională care provine din America de Sud și este complet fără lactate, ceea ce o face și o opțiune mai durabilă.
Lucrăm cu un laborator de cercetare și dezvoltare din UE care ne ajută să înțelegem mai bine propria noastră cultură de kefir și să verificăm sănătatea și diversitatea acesteia în timp. În momentul îmbutelierii, știm că există până la 30 de miliarde de culturi vii la 250 ml.
„Principala noastră bază de clienți este formată din oameni care sunt deja familiarizați cu produsele lactate, cum ar fi iaurtul și chefirul de lapte, la un anumit nivel, dar care nu se bucură de gustul și textura, și reducătorii de alcool cărora le place bulele, dar nu mahmureala.
Apa de Kefir este mult mai ușor de băut, este un deliciu hrănitor și cu siguranță crește în popularitate nu doar în Marea Britanie, ci și în Europa, în locuri precum Franța și Portugalia și în America de Nord, unde este deja o piață mai consacrată.”
Jamu Wild Water este un alt brand lansat recent, care produce apă botanică spumante cu proprietăți active de sănătate intestinală și de stimulare a sistemului imunitar. Cofondatorul său, Tahi Grant-Sturgis, ne-a spus că, pe măsură ce înțelegerea ingredientelor adaptogene și nootrope se lărgește, funcționalitatea în sectorul băuturilor este un interes din ce în ce mai mare pentru consumatorii care devin din ce în ce mai cunoscători de sănătate și care caută valoare adăugată pentru sănătate în achizițiile lor. .
„Aceasta este oportunitatea pe care Jamu Wild Water dorește să o dezvolte, asigurându-se că acele beneficii „funcționale” sunt accesibile tuturor grupelor de vârstă”, a spus ea. „Apele noastre spumante se concentrează pe sănătatea intestinală și a sistemului imunitar, cu substanțe botanice apoptogene și fibre prebiotice pentru a susține aceste sisteme. Sunt înviorător de simple, pline de ingrediente naturale și atrag toate vârstele.”
Desigur, este mult mai ușor pentru mărcile de băuturi să fie agile atunci când formulează cu aceste tipuri de ingredient funcțional. În domeniul alimentației, mărcile de gustări găsesc de obicei mai mult spațiu de manevrabilitate atunci când formulează cu ingrediente funcționale.
Producătorul de biscuiți de biscuiți, conform HFSS, Pep & Lekker, de exemplu, și-a reînnoit rețeta pentru a îmbunătăți atât gustul, cât și beneficiile funcționale. „Acum gustările noastre includ pudră de inulină și sunt un prebiotic certificat”, a spus fondatorul și directorul Susan Gafsen.
„Există atât de multe cercetări acum pentru a susține legătura cu sănătatea intestinală și mintală și am văzut succesul atâtor cereale prebiotice, așa că am văzut decalajul și nevoia de a oferi acest beneficiu într-o gustare „în mișcare”.
„Snacks-urile noastre includ, de asemenea, 113% din omega 3 pe bază de plante zilnic, ceea ce este foarte important pentru cei care urmează o dietă pe bază de plante să mănânce suficiente Omega 3 pentru a menține nivelul corect de energie și fitness, în special dacă sunt activi, și 19% din zilnic. magneziu, de peste 10 ori mai mult decât o banană. Magneziul este important pentru a susține imunitatea, iar femeile înainte sau după menopauză au adesea nevoie de suplimente.”