Știri

201

DiCaprio investește în firmele de carne de cultură Mosa Meat și Aleph Farms

autor

MeetMilk.ro

distribuie

FoodNavigator informează că Mosa Meat și Aleph Farms, inovatori în domeniul cărnii cultivate, au asigurat sprijinul investitorului de profil Leonardo DiCaprio, cunoscut pentru rolurile sale câștigătoare ale premiului Oscar, precum și pentru activismul său de mediu.

Atât Aleph, cât și Mosa au dezvoltat o tehnologie care le permite să producă carne fără sacrificare crescută din celule animale.

Fondatorul Mosa Meat, dr. Mark Post de la Universitatea Maastricht, este responsabil pentru producerea primului burger crescut din celule animale cultivate în 2013. Anul trecut, compania a închis o rundă de investiții de 55 milioane USD și a deschis o nouă instalație pilot în Maastricht, Olanda. Aici Mosa Meat intenționează să producă primele sale produse pe piață în 2022.

La fel, Aleph Farms, cu sediul în Israel, vizează lansarea în 2022 a primelor sale produse din carne cultivate. Compania, prima care a creat fripturi celulare minute și coaste, a încheiat o rundă de finanțare de 105 milioane de dolari la începutul acestui an, condusă de firma de capital privat L Catteron și DisruptAD.

A văzut participarea Skyviews Life Sciences și a unui consorțiu de companii de carne convenționale, inclusiv Thai Union, BRF și CJ CheilJedang. Au participat și investitorii existenți VisVires New Protein, Strauss Group, Cargill, Peregrine Ventures și CPT Capital.

Suma investiției lui DiCaprio nu a fost dezvăluită. Actorul va servi și ca consilier pentru ambele companii.

"În calitate de ecologist angajat, îl întâmpinăm pe Leonardo DiCaprio în consiliul nostru consultativ și în familia de investitori de top. Echipa noastră se angajează să îmbunătățească sustenabilitatea sistemelor noastre alimentare globale și suntem încântați să avem parte din Leo în viziunea noastră", a comentat Didier Toubia, cofondator și CEO al Aleph Farms.

"Lucrarea lui Leonardo DiCaprio pentru a produce schimbări pozitive este strâns aliniată cu misiunea noastră de la Mosa Meat. Suntem încântați să-l aducem la bord ca consilier și investitor și să lucrăm împreună pentru a hrăni durabil generațiile actuale și viitoare", a declarat Maarten Bosch, CEO al Mosa Carne.

Transformarea sistemului alimentar

Între timp, DiCaprio a spus că una dintre cele mai impactante modalități de combatere a crizei climatice este „transformarea sistemului nostru alimentar”.

„Mosa Meat și Aleph Farms oferă noi modalități de a satisface cererea mondială de carne de vită, rezolvând în același timp unele dintre cele mai presante probleme ale producției actuale de carne de vită industrială. Sunt foarte încântat să mă alătur lor ca consilier și investitor, în timp ce se pregătesc să introducă carne de vită cultivată consumatorilor ", a comentat el.

FAO prezice că consumul de carne va crește între 40% și 70% până în 2050. Potrivit susținătorilor, carnea cultivată oferă o soluție care poate „reduce foarte mult” impactul negativ al producției de carne de vită industrială, fără a necesita schimbări de comportament la nivel de consum.

Conform unei analize independente a ciclului de viață, producția de carne de vită cultivată ar putea reduce impactul climatic cu 92%, poluarea aerului cu 93%, ar folosi 95% mai puțin teren și 78% mai puțină apă în comparație cu producția convențională de carne de vită.

„Producția de carne de vită cultivată oferă posibilitatea de a folosi terenul de rezervă pentru re-sălbăticirea habitatelor, ceea ce ar reduce în mod natural emisiile sau pentru a produce mai multe alimente pentru oameni.

Mai mult, procesul automatizat prin care este produsă carnea cultivată și mediul steril de fabricație vor elimina utilizarea antibioticelor și vor reduce considerabil riscul pentru agenți patogeni, contaminanți și boli de origine alimentară asociate cu creșterea animalelor concentrată și intensivă ", companiile a spus într-o declarație comună.

McKinsey prognozează că sectorul cărnii cultivate ar putea atinge o valoare de 25 miliarde USD până în 2030.

Cu toate acestea, rămân unele bariere la scară. În timp ce progresele științifice rapide și evoluțiile tehnologice fac astăzi un moment interesant pentru agricultura celulară, există câteva provocări majore de depășit înainte ca un produs să ajungă pe piața de masă.

O astfel de problemă este costul - și în special cheltuiala mediilor de creștere și dificultățile de producere la scară - care împing în sus cheltuiala producției de carne celulară. Companiile de carne cultivată investesc puternic în cercetare și dezvoltare pentru a atenua acest cost - dar ar putea rămâne un punct de blocare pentru anii următori.

Aprobarea de reglementare ar putea reprezenta un alt punct de lipire. Până în prezent, doar Singapore a dat lumină verde tehnologiei. Niciun produs din carne pe bază de celule nu trebuie să solicite încă o cerere pentru produse alimentare noi în Europa.

Dar susținătorii acestui sector bine investit sunt optimisti în privința perspectivelor sale. Eat Just, compania SUA al cărei ingredient de pui cultivat a fost aprobat pentru vânzare în Singapore, consideră că produsul său va primi aprobarea de reglementare în Europa în doi ani.

Șeful Sustenabilității Aleph Farms, Lee Recht, se va alătura săptămânii viitoare la evenimentul de difuzare gratuită al FoodNavigator, Climate Smart Food. Vom discuta despre provocările și oportunitățile pe care le poate debloca inovația alimentară și tehnologică agroalimentară pentru a trece la un sistem alimentar mai durabil în ziua a patra a evenimentului.

Având în vedere faptul că sistemul alimentar contribuie astăzi la aproximativ un sfert din emisiile de gaze cu efect de seră, este clar că afacerea este ca și uzura nu este o opțiune. Deci, ce trebuie să se schimbe dacă vrem să trecem la o nutriție cu adevărat durabilă? Alătură-te nouă pentru a afla.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2