193
Potrivit RetailDetail, PepsiCo a fost nevoită să anuleze vânzări de aproape jumătate de miliard de dolari din cauza războiului din Ucraina, deoarece producătorul de băuturi răcoritoare s-a retras din Rusia.
Cu toate acestea, producătorul de sifon și-a văzut creșterea vânzărilor cu puțin sub 10 %. Pierdere de 4 % din venituri Ca majoritatea celorlalte mărci occidentale, PepsiCo s-a retras din Rusia din cauza invaziei Ucrainei.
Anterior, producătorul Lay’s și 7Up făcea 4% din toate vânzările sale în Rusia, așa că efectele se văd chiar dacă grupul continuă să vândă anumite produse alimentare în țară. Compania americană raportează 241 de milioane de dolari (230 de milioane de euro) în costuri directe, care includ închiderea fabricilor și stocurile pierdute.
Totuși, pe deasupra, există și deprecierea mărcilor rusești. În total, PepsiCo a înregistrat taxe de 482 de milioane de dolari (450 de milioane de euro). Cu toate acestea, PepsiCo își crește previziunile de vânzări pentru 2022, după un prim trimestru favorabil.
În cele trei luni încheiate la 19 martie, vânzările au crescut cu 9,3 %, până la 16,2 miliarde de dolari (15 miliarde de euro).
Au crescut atât prețurile, cât și volumele vânzărilor. „Având în vedere puterea și rezistența afacerii noastre până în prezent și ținând cont de o inflație mai mare decât cea estimată a costurilor materiilor prime pentru restul anului 2022, ne așteptăm acum ca vânzările noastre organice pentru întregul an să crească cu 8%”, a spus CEO Ramon Laguarta.
Anterior, compania se așteptase la o creștere de 6%. În ciuda costurilor din Rusia, profitul net s-a dublat cu peste 4,3 miliarde de dolari (4 miliarde de euro).
Pentru întregul an, grupul își scade însă prognoza, în principal din cauza efectelor valutare, dar producătorul de băuturi răcoritoare avertizează și că efectele conflictului s-ar putea extinde și mai mult, cum ar fi piețele volatile de materii prime și întreruperile lanțului de aprovizionare.