Grupul israelian Strauss, producatorul Doncafe, a raportat vanzari de 48 de milioane de Shekeli circa 10,3 mil. euro pe primul trimestru din 2014, in scadere fata de valoarea de 55 mil. shekeli inregistrata in perioada similara a anului trecut. Declinul vanzarilor in lei, in acest interval, a fost de 9,4%. Declinul vanzarilor in Romania a fost cauzat, in principal, de intensificarea concurentei pe piata ?si de evolutia nefavorabila a cursului valutar leu-shekel, se mentioneaza in raportul financiar al Strauss Group. Strauss este cel mai mare procesator de cafea din Romania ?si al doilea mare jucator pe piata de profil, dupa Mondelez. Acesta detine un sfert din piata cafelei prajite din Romania ?si o cota de circa 20% din piata cafelei instant, potrivit datelor Nielsen, citate in raportul financiar Strauss, pe anul 2013. Producatorul israelian opereaza pe piata locala cu brandurile Doncafe, Fort ?si Totti Cafe Espresso, iar in februarie 2014 a achizitionat brandul de cafea instant Amigo de la compania braziliana CIA Iguacu De Cafeacute; Soluvel, pentru suma de 20 de milioane de dolari. Aceasta preluare nu s-a finalizat inca. Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro