Potrivit BeverageDaily, start-up-ul francez de tehnologie alimentară Yeasty oferă producătorilor de alimente o sursă alternativă de proteine din drojdia de bere neutilizată.
Cerealele uzate
Poate cel mai cunoscut produs secundar al procesului de fabricare a berii, care poate aduce multiple beneficii formulărilor de produse alimentare este cerealele uzate, care reprezintă aproximativ 85% din deșeurile de bere.
Dar există un alt produs secundar pe radarul observatorilor noilor ingrediente care oferă o modalitate elegantă de a utiliza ingrediente care altfel nu ar fi ajuns la consumul uman: drojdia de bere. Problema sa este însă că îi lipsește aroma plăcută de nuci a cerealelor uzate. Îndepărtarea amărăciunii necesită un pic de convingere.
France’s Yeasty, totuși, susține că a dezvoltat „cel mai complet ingredient proteic de pe piață” din drojdia de bere neutilizată, al cărei potențial maxim poate fi acum dezvăluit printr-o inovație tehnologică unică: eliminarea amărăciunii.
Călătoria a început într-un laborator AgroParisTech în 2020, unde studenții și eventualii co-fondatori ai Yeasty Nikola Stefanovic și Mathieu Durand au început să caute o modalitate de a scăpa de amărăciunea drojdiei de bere.
Ingredientul Yeasty face față a două provocări, a spus acesta. Pentru producătorii de bere, este o șansă de a pune în valoare o materie primă nefolosită și o sursă de costuri de mediu și economice. Pentru producători, este o oportunitate unică de a identifica o sursă mai bună de proteine.
Potrivit celui de-al treilea fondator Juan Londono, ingredientul are un conținut de proteine de peste 50% cu toți aminoacizii esențiali și un PDCAAS de 1,0. „Conține, de asemenea, 15% fibre și este bogat în vitamine (B) și minerale zinc, magneziu și fier”, a spus el. În ceea ce privește textura, are „proprietăți interesante de gelificare”, ne-a spus el, „care aduc mușcătură și grosime analogilor cărnii sau brânzei, de exemplu”.
A nu se confunda!
A nu fi confundat cu drojdia nutritivă, care nu are gust, nu este reciclată și cu un preț ridicat în rândul proteinelor vegetale, ingredientul Yeasty este o „soluție bogată care combină calitățile nutriționale, gustul, durabilitatea și accesibilitatea”.
Drojdia este obținută direct de la producători de bere, a explicat Londono. „oferim un serviciu complet de recuperare a drojdiei. Cifrele sunt greu de obținut, dar fabricile de bere mari pot produce peste 20.000 de tone de drojdie/an.”
Compania a încheiat o rundă de finanțare de 1,4 milioane de euro, despre care a spus că îi va permite să industrializeze producția de mostre care vor permite producătorilor de alimente să înceapă să testeze rețete precum alternative pentru carne, paste, biscuiți cu conținut ridicat de proteine, batoane sportive și shake-uri, precum și piețele de pâine, amidon proteic, biscuiți, brânzeturi alternative și ouă.
Obiectivul companiei pentru 2025 este construirea unui prim sit industrial cu o capacitate anuală de 5.000 de tone. Procesul său poate fi ușor scalat prin echipamentele și infrastructura existente, a insistat Londono.
„Vom dimensiona în funcție de cerere, dar ne propunem: 100 de tone pentru site-ul preindustrial în 2024, 5.000 de tone pentru prima noastră fabrică până la sfârșitul anului 2025/începutul lui 2026. Aceste cifre ar putea fi crescute dacă ajungem la cererea excepțională.
„Yeasty își propune să devină lider pe piața proteinelor alternative prin democratizarea celui mai complet ingredient, cu un impact redus. Datorită tehnologiei noastre unice, aducem valoare unui produs secundar abundent și, cu sprijinul investitorilor noștri, va putea să ne accelereze creșterea.”
Bérengère Lehembre de la Asterion Ventures, care a condus strângerea de fonduri, a declarat: „Rațiunea de a fi a Asterion, care reunește sute de investitori francezi în tehnologie, este să finanțeze și să susțină start-up-urile care combină ambiția și impactul asupra mediului. Suntem convinși de enormul impact al lui Yeasty. potențial, care corespunde din toate punctele de vedere tezei noastre.”