Știri

190

Economiștii pun creșterea vânzărilor Unilever din T1, pe seama creșterii prețurilor

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Unilever a raportat o creștere a vânzărilor de 7,3% în primul trimestru al anului său financiar, care a fost în mare parte determinată de creșterile prețurilor - prețurile au crescut cu 8,3%, în timp ce volumele au scăzut cu 1%.

„Livrarea unui alt trimestru solid de creștere a vânzărilor se bazează pe impulsul îmbunătățit de creștere pe care l-am atins în 2021”, a comentat CEO Alan Jose, pentru European Supermarket Magazine.

Iată cum au văzut performanța acesteia analiștii de top din industrie:

Sofie Willmott, GlobalData

„Rezultatele Unilever arată în mod clar că consumatorii la nivel global se reduc ca răspuns la prețurile mai mari, volumele scăzând în teritoriu negativ în T1 2022 (-1,0%). Creșterea prețurilor s-a accelerat (+8,3%), stimulând performanța generală, reflectând modul în care gigantul FMCG a crescut prețurile pentru a menține marjele pe măsură ce costurile materiilor prime cresc și dând o imagine similară cu cea a rezultatelor trimestriale ale concurenților P&G.

„Când Unilever a raportat la începutul lunii februarie, se aștepta ca inflația costurilor să scadă în semestrul al doilea, dar de atunci conflictul din Ucraina a pus o presiune mai mare asupra lanțurilor de aprovizionare și a afectat puternic producția și prețul materialelor cheie. miliarde față de previziunile anterioare de 1,5 miliarde EUR și 2,1 miliarde EUR în primul semestru, indicând mai multe creșteri de prețuri care urmează.

„Deși portofoliul de mărci Unilever în frumusețe și îngrijire personală, alimente și îngrijire la domiciliu este foarte bine cunoscut în rândul consumatorilor, 13 dintre mărci generând vânzări de peste 1 miliard de euro fiecare anual, acestea sunt amenințate enorm de la articolele cu preț mai mic în acest an. Unilever ar trebui să se concentreze pe comunicarea raportului calitate-preț și a calității produselor sale pentru a încuraja cheltuielile, asigurându-se în același timp că opțiunile sale la prețuri de intrare sunt o alternativă atrăgătoare pentru cei care doresc să facă tranzacții în jos.”

Russ Mould, AJ Bell:

„Adevărata definiție a unei companii cu putere de stabilire a prețurilor este una care își poate crește prețurile de vânzare fără a diminua cererea. Unilever a reușit primul bit, dar nu și al doilea. Fiecare dintre cele trei divizii principale a înregistrat o scădere a volumelor vânzărilor în primul trimestru, ca urmare a creșterii prețurilor.

„În timp ce Unilever vorbește despre un alt trimestru solid de creștere a vânzărilor, presiunea asupra costurilor înseamnă că marjele sale de profit nu se vor îngrașa brusc, deoarece oamenii plătesc mai mult pentru un borcan de Marmite sau o cutie de înghețată Magnum. De fapt, ghidează ca marjele de operare să fie la capătul de jos al intervalului ghidat anterior.

„În Marea Britanie, consumatorii încep să schimbe produsele cu etichetă proprie ale supermarketurilor, deoarece sunt mai ieftine. Acest lucru reprezintă o amenințare reală pentru câștigurile Unilever pe termen scurt, dacă oamenii evită articolele sale cu prețuri mai mari. Există riscul ca această tendință să se răspândească în alte zone geografice.

„Presiunile inflaționiste l-au luat în atenție pe directorul executiv Alan Jope pentru o vreme, dar o reluare a condițiilor normale de tranzacționare va revitaliza inevitabil dezbaterea dacă este omul potrivit pentru a continua să conducă afacerea, având în vedere profiturile slabe pentru acționarii sub conducerea sa. .”

Cercetarea europeană a capitalului în comerțul cu amănuntul de la Barclays relevă și ea:

„Un început bun de exercițiu fiscal 22 pentru Unilever, dar prudență cu privire la costurile mai mari ale intrărilor pentru S2. Performanța OSG a Unilever de 230 ps față de consens (7,3% vs 5%) a fost susținută de prețuri puternice +8,3%, dar volume mai slabe de -1%.

Până acum, impactul asupra volumelor a fost modest, dar compania a avertizat că măsurile suplimentare de stabilire a prețurilor vor avea un impact asupra volumelor.

„În ceea ce privește orientarea, Unilever se așteaptă ca OSG la sfârșitul superior de la +4,5% până la +6,5% (contra +5,2%) și se așteaptă ca marja pentru semestrul 1 să se încadreze în intervalul de orientare pentru FY22 de 16-17%, dar marja pentru FY22 să fie la capătul de jos al intervalul (contra 16,3%), care este în mare măsură așteptat, deoarece inflația COG-urilor lor este >33% și, conform estimărilor noastre, va fi un vânt în contra de 4,8 miliarde de euro în acest an (față de 3,6 miliarde de euro anterior).

Europa puțin mai slabă, cu OSG de + 0,7%, deoarece prețurile de +5,4% au fost parțial compensate de presiunea asupra volumului de -4,4% Majoritatea piețelor au fost în scădere, deoarece cererea consumatorilor a fost afectată de creșterile de preț în toate categoriile.

„Deși considerăm că acesta este un bun început de an, credem că comentariul potrivit căruia elasticitatea volumului va crește la prețuri mai mari ar putea afecta acțiunile, precum și faptul că ghidarea marjei se deplasează „doar” la partea de jos a intervalului atunci când Previziunile privind inflația din S2 a crescut cu 70%.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2