176
Potrivit European Food Agency, doar 25,4% din produsele alimentare distribuite pe scară largă (GDO) oferă informațiile necesare pe etichetă, cu privire la modul de eliminare corespunzătoare a ambalajului și doar 6,2% din produsele alimentare au un ambalaj complet reciclabil.
74,6% din produse nu raportează nicio informație. Aceasta este ceea ce reiese dintr-un studiu realizat de Observatorul Immagino din GS1 Italia, pentru agenția amintită mai sus.
Concomitent, se raportează că zonele de produs care comunică cel mai mult reciclabilitatea ambalajelor pe etichete sunt fructele și legumele (43,7%), rece (41,5%) și alimentele alimentare (31,8%), urmate de cele proaspete (26 , 5%), îngrijire la domiciliu (24,3%) și carne (14,6%).
Potrivit unui alt sondaj realizat de Markets and Markets și publicat pe Food Packaging Forum, se estimează că piața globală a ambalajelor ecologice va crește de la actualul 174,7 miliarde la 249,5 miliarde în valoare până în 2025 (+ 42,8%), înregistrându-se o rată de creștere anuală compusă de 7,4%.
Un exemplu îl reprezintă Italia, acolo unde companiile care investesc în sustenabilitate includ „Vitavigor Grissini e Snack” care s-a declarat „gata să lanseze o nouă linie de gustări cu hârtie 100% reciclabilă”.
„Mai ales în vremurile recente - spune Federica Bigiogera, manager de marketing al Vitavigor - discursurile generate în jurul temei sustenabilității și reciclării au pătruns în toate domeniile vieții noastre și nu mai pot fi ignorate.
O atenție constantă care a continuat în compania noastră de aproximativ 30 de ani și care ne-a permis să introducem un ambalaj cu hârtie 100% reciclabilă pentru noua linie VitaPop "(ANSA).