487
Anul acesta, cel mai plin de farmec târg din industria ciocolatei s-a desfășurat pe cinci zile și a ocupat două etaje ale centrului expozițional Paris Porte de Versailles, atrăgând și încântând publicul larg și atrăgând ciocolatieri și bucătari din întreaga lume, notează ConfecioneryNews.
Un lux accesibil
„Ciocolata va fi întotdeauna cel mai accesibil lux și accesibil multor oameni. Îngăduința este esențială și vedem un real angajament din partea producătorului de ciocolată”, spune Gérald Palacios, Managing Director Event International, compania care deține brandul Salon du Chocolat.
„Anul acesta am avut mai mulți expozanți decât anul trecut, dar într-un format diferit, pentru profesioniști, avem satul B2B care cred că va crește din ce în ce mai mult în timp. Avem, de asemenea, mai mulți artizani și avem 38 de țări reprezentate”.
De asemenea, el mai spune ConfectioneryNews într-un interviu video exclusiv (mai jos) că, conform feedback-ului său, relația consumatorului cu ciocolata se schimbă și ei și sunt gata să plătească mai mult pentru un tratament dulce, deoarece înțeleg valoarea unui brand care poate dovedi trasabilitatea în lanțul de aprovizionare cu cacao.
O veste bună
Deși aceasta este o veste bună pentru industria ciocolatei, mai ales dacă înseamnă că fermierii de cacao obțin un venit de trai, este bună și pentru Salon du Chocolat, care s-a întors mai mare și mai bun, după pandemie, în orașul său natal, Paris, cu un plan uriaș de expansiune internațională pentru a duce brandul în noi teritorii, inclusiv Peru și Turcia anul viitor, precum și lansarea în Dubai, Riyadh și Shanghai, împreună cu o nouă prezență în Statele Unite și Canada.
Palacios spune că în aceste țări există mult interes pentru ciocolată și produse de patiserie. „Cu cât oamenii înțeleg mai bine ce este ciocolata și cacao, cu atât vor cumpăra mai bine și vor înțelege mai bine beneficiile pentru o lume mai largă.
„Așa cum am spus în discursul meu introductiv, oamenii mănâncă mai multă ciocolată, ciocolată mai bună... este o tendință nouă, universală, iar ceea ce încercăm să facem este să aducem tot mai multe mărci străine și noi talente pentru a obține un spectru complet despre viitor. din această nouă gastronomie dulce”, spune Palacios.
Japonia s-a întors
Salonul de ciocolată de la Paris din acest an a primit un impuls cu revenirea unei delegații importante de ciocolatieri japonezi, pentru prima dată de la pandemia de Covid.
„Anul trecut a fost foarte complicat, foarte puțini japonezi s-au întors, din cauza COVID-19, dar Japonia, pentru noi, este în inima noastră. Suntem în Japonia de 23 de ani. Este o experiență frumoasă, oameni frumoși și văd din ce în ce mai mulți oameni care doresc să profite de această pasiune japoneză pentru ciocolată.”
În afară de parada zilnică de modă a ținutelor cu tematică de ciocolată, barul de șampanie și demonstrațiile de patiser francez, Salon du Chocolat este poate unic pentru că este deschis publicului larg care poate cumpăra direct de la expozanți.
Nu numai că vin la Porte de Versailles în număr mare în ceea ce este în mod tradițional un weekend prelungit în octombrie, dar devin din ce în ce mai implicați cu privire la sursele de ciocolată și sunt mai informați despre problemele legate de industria cacaoului, cum ar fi defrișarea și copiii. muncă.
Discuții despre sustenabilitate
Alături de târg, se desfășoară o serie de discuții despre sustenabilitate, la care vizitatori participă foarte bine.
„Cred că această poveste devine din ce în ce mai importantă. Există câteva produse de ciocolată pe care le poți scana cu telefonul și poți vedea cine sunt producătorii, de unde provine cacao și lanțul de aprovizionare”, spune Palacios.
„Acum zece ani, consumatorul nu era atât de informat, acum există dorința de a se implica. Și asta apreciem, știi când vorbești cu oamenii, ei vor spune că întrebarea pe care o avem astăzi de la consumatori este complet diferită de acum cinci ani.