169
Consumatorii romani tineri se informeaza mai ales online in privinta caracteristicilor, disponibilitatii si pretului produselor si serviciilor de care sunt interesati, conform studiului Experienta de cumparare in era consumatorilor digitali, lansat de EY Romania astazi. In Romania 4 din 10 cumparatori sunt deja consumatori digitali, fata de 6 din 10 la nivel global. Pe de alta parte, in Romania din 10 consumatori digitali, doar 6 se informeaza online, dar cumpara din magazin, 3 cumpara online dupa ce s-a informat inclusiv din magazin, iar unul este hypertasker digital, adica este in principal interesat de caracteristicile tehnice si de atitudinea sociala si etica a companiei producatoare a bunurilor/serviciilor pe care intentioneaza sa le achizitioneze. Studiul analizeaza perceptiile asupra intregii experiente de cumparare a unui numar de 310 consumatori romani cu varsta intre 20 si 35 de ani, pe baza unui chestionar aplicat in perioada 31 martie - 5 mai 2014. Studiul se concentreaza pe acest palier demografic, deoarece acesta incepe sa acceseze niveluri de venituri superioare, devenind un segment reprezentativ de consumatori. Marea majoritate a respondentilor sustin ca informatia oferita de mediul online este folositoare sau foarte folositoare 61% pentru produse si 52% pentru servicii . Se observa faptul ca informatiile din mediul online referitoare la servicii sunt considerate ca fiind mai putin relevante decat cele despre produse. Mai multe, pehttp://www.revista-piata.ro/Ernst___Young_Romania__Consumatorii_romani_se_informeaza_mai_ales_online_si_sunt_loiali_fata_de_branduri-id10494.html