Compania globală de cercetare a pieței Euromonitor International dezvăluie tendințele care vor defini comportamentul consumatorilor și vor influența strategiile de afaceri în acest an într-un nou raport, „Top 10 Global Consumer Trends 2021”. Pandemia COVID-19 a creat, influențat sau accelerat fiecare tendință. Iată care sunt cele zece tendințe:
• Așteptați inițiative bazate pe scopuri, care susțin triplul rezultat: oameni, planetă și profituri (Build Back Better). Aproape 70% dintre profesioniști se așteaptă ca consumatorii să fie mai preocupați de durabilitate decât înainte de COVID-19.
• Doriți ușurința în timpul deplasării, impuls și ocazii spontane și simplitățile vieții pre-pandemice (Craving Convenience).
• Reconectează-te cu natura și apelează la locuri în aer liber pentru petrecerea timpului liber și pentru a socializa în siguranță (Outdoor Oasis).
• Utilizați instrumente digitale pentru a rămâne conectat la domiciliu și pentru a facilita proceduri mai sigure în punctele de vânzare din cărămidă și mortar (realitatea figitală).
• Câștigă o nouă flexibilitate, programând activități într-o ordine neconvențională pentru a se potrivi cerințelor individuale de timp (Jocul cu timpul).
• Neîncredere în mass-media și guverne, sfidând dezinformarea și punându-le nevoile pe primul loc (Agitat și Rebel). În 2020, 29% dintre consumatorii mondiali erau implicați activ în probleme politice și sociale.
• Solicitați servicii fără contact, standarde excepționale de salubrizare și produse care sporesc igiena și imunitatea (respectată de siguranță).
• Reevaluați prioritățile și identitățile în căutarea unei vieți mai împlinite și a unei rezistențe mentale îmbunătățite (Shaken and Stirred). Anul trecut, depresia și sănătatea mintală au avut un impact moderat sau sever asupra 73% din viața de zi cu zi a consumatorilor globali.
• Bugetează cu prudență și achiziționează produse și servicii cu valoare adăugată și la prețuri accesibile (Thrifters Thrifters).
• Găsiți un nou echilibru între viața profesională și viața personală, deoarece colaborarea la distanță redefinește mediul tradițional de birou (Locuri de muncă în spații noi).
Mai mult de jumătate din consumatorii globali aveau anterior o graniță strictă între muncă sau școală și viața personală. „2021 va fi un an esențial”, spune Alison Angus, șefa stilurilor de viață la Euromonitor International. „Adaptarea strategiilor la aceste tendințe emergente de consum va împuternici companiile să suporte neașteptatele și să depășească adversitățile.”