229
Raportul anual al Euromonitor a fost publicat. El definește tendințele care motivează comportamentul consumatorilor și provoacă strategiile de afaceri în anul următor.
• Planificatori de rezervă: consumatorii găsesc soluții creative pentru a-și achiziționa produsele preferate sau caută următoarele cele mai bune opțiuni, deoarece întreruperile lanțului de aprovizionare provoacă lipsuri masive.
• Schimbări climatice: anxietatea ecologică și urgența climatică conduc activismul de mediu pentru o economie net zero. În 2021, 35% dintre consumatorii globali și-au redus în mod activ emisiile de carbon.
• Seniori digitali: consumatorii mai în vârstă devin utilizatori de tehnologie mai pricepuți. Soluțiile virtuale trebuie să fie adaptate nevoilor acestui public online extins.
• Pasionați financiari: managementul democrat al banilor dă putere consumatorilor să consolideze cunoștințele financiare și securitatea. Mai mult de jumătate dintre consumatorii la nivel mondial cred că vor fi mai bine din punct de vedere financiar în următorii cinci ani.
• The Great Life Refresh: consumatorii se concentrează pe creșterea personală și bunăstarea, făcând schimbări drastice în viață care reflectă valorile, pasiunile și scopul lor.
• Mișcarea metaversului: ecosistemele digitale 3D captivante încep să transforme conexiunile sociale. Vânzările globale de căști AR/VR au crescut cu 56% din 2017 până în 2021, ajungând la 2,6 miliarde de dolari anul trecut.
• Căutarea Preloved: cumpărăturile second-hand și piețele peer-to-peer înfloresc pe măsură ce consumatorii caută articole unice, accesibile și durabile.
• Urbanizatii din mediul rural: consumatorii se mută în cartiere mai sigure, mai curate și mai verzi.
• Căutători de iubire de sine: Autenticitatea, acceptarea și incluziunea sunt în fruntea alegerilor de stil de viață și a obiceiurilor de cheltuieli, pe măsură ce consumatorii își îmbrățișează sinele cel mai adevărat.
• Paradoxul socializării: Nivelurile fluctuante de confort creează o revenire conflictuală la viața pre-pandemică. În 2021, 76% dintre consumatorii globali au luat măsuri de precauție pentru sănătate și siguranță atunci când au plecat de acasă.
„Afacerile trebuie să se transforme alături de preferințele consumatorilor care evoluează rapid”, spune Alison Angus, șefa de stil de viață la Euromonitor International. „Revenirea la un manual de pre-pandemie nu va genera probabil aceleași rezultate pe viitor.