Comunicat Vanzarile produselor de post Agricola vor creste cu 10% in perioada Postului Pastelui, comparativ cu perioada similara a anului trecut - estimeaza Europrod, companie a Grupului Agricola specializata in producerea de semipreparate si produse ready to eat. Estimarile companiei se bazeaza pe rezultatele vanzarilor de produse vegetale inregistrate in anul 2013, care au totalizat aproape 200 tone - 11% din totalul vanzarilor de semipreparate si ready meals,in conditiile in care in anul precedent acestea reprezentau doar 7,6% din total. Cele mai vandute produse vegetale AGRICOLA sunt: Hamburger vegetal, Parjoale vegetale, Nugget vegetal, snitel vegetal si Falafel - congelate sau refrigerate, in diverse forme de ambalare si gramaje. Am inteles obiceiul de consum al romanilor si ne-am straduit sa raspundem cat mai repede nevoilor si exigentelor. Dezvoltam produse adresate atat cumparatorilor care tin post, dar si celor vegetarieni, adeptii regimului ovolacto vegetarian. Gama a fost dezvoltata chiar de la inceput, in 2004, insa pe parcursul ultimilor 3 ani a suferit upgrade-uri tocmai pentru a raspunde pe deplin gusturilor si asteptarilor consumatorilor nostri. Produsele vegetale de la AGRICOLA au ca ingrediente soia ?si legume proaspete sau naut - in cazul Falafel, ceea ce le transforma intr-o alegere de incredere, dar si sanatoasa in perioada postului,a declarat Lucica Benedic, Director General Europrod. Cercetarile companiei Europrod arata ca profilul socio-demografic al cumparatorilor de produse ready meal de post sau vegetale se refera la femei din mediul urban, cu varsta peste 40 ani, cu venituri peste medie, cu superioare. Produsele de post AGRICOLA sunt comercializate in retailul modern, in comertul traditional si in segmentul HoReCa. Am dezvoltat parteneriate cu toti retalierii din Romania, avand ca argument al calitatii si notorietatii chiar brandul AGRICOLA, dar si parteneriate strategice cu marci private. Am inovat alaturi de acestia promovand in egala masura gama ambalata de produse refrigerate si congelate, precum si vanzarea la bucata,direct din vitirinele asistate dedicate acestui tip de achizitie,a continuat Lucica Benedic. In perioada Postului Paordm;telui, vanzarile la produsele vegetale reprezinta 30% din total vanzari, spre deosebire de alte perioade ale anului cand produsele vegetale ating in jur de 2% din total vanzari, sezonalitatea acestor produse fiind accentuata. Anul trecut, compania Europrod S.A. Bacau ?si-a mentinut o cota de piata de 19% ?si pozitia de lider pe categoria produselor semipreparate ?si de tip ready-meal. Vanzarile in 2013 au totalizat 24,5 de milioane lei, in crestere cu 6% fata de 2012, iar pentru anul in curs compania isi propune o crestere de 7%, in contextul in care mizeaza si pe o crestere a volumului exporturilor, care anul trecut au reprezentat 12% din totalul vanzarilor in crestere cu 50% in cifra absoluta fata de 2012 . Europrod este certificata BRC British Retail Consortium , recunoscut de toti specialiordm;tii in domeniu drept cel mai complex ?si exigent standard privind siguranta alimentara din toata Europa, impus de retailerii din Regatul Unit si absolut necesar unei companii pentru a putea exporta pe acea piata.