Repere

176

Evaziunea face ravagii pe piata lactatelor

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Referindu-se la efectele negative ale pietei negre de pe segmentul lactatelor, Bianca Scumpu, Group Brand Manager la Hochland Romania, a declarat pentru Magazinul Progresiv ca: Piata nefiscalizata este cel putin dubla din punct de vedere al volumului, fiind in acelasi timp o sursa de crestere a pietei fiscalizate, prin mutarea volumelor. Opinia sa este confirmata si de Marius Bicu, Managing Partner al Unilact, o mica afacere de familie din comuna Unirea, judetul Alba. Cel mai mare concurent pe care il vad eu pe telemea este piata neagra, care depaseste 60% din vanzari. Cel mai mult se vinde la negru in Bucuresti, in pietele agroalimentare, unde nimeni nu-ti da bon, iar marea majoritate a celor care vand nu sunt producatori, atrage atentia omul de afaceri. Anvergura pietei nefiscalizate este determinata de obiceiurile de cumparare ale romanilor. Cred ca nu o sa se termine cu acest fenomen atata timp cat exista consumatori care sunt dispusi sa cumpere astfel de produse. Probabil ca atunci cand consumatorul va fi mai educat si va intelege ca este mai sigur sa achizitioneze o branza verificata sanitar-veterinar si ca este riscant sa o cumpere de la cineva care nu poate sa il asigure ca nu se imbolnaveste, atunci se va termina si cu aceasta piata neagra, adauga Marius Bicu. Daca piata fiscalizata de telemea este evaluata la 70 de milioane de euro, vanzarile totale ar putea depasi 100 de milioane de euro, produsele vrac vandute fara bon fiind mai ieftine decat cele ambalate. Valoarea totala a pietei fiscalizate este de aproximativ 70 milioane de euro, dar consumul total este insa aproape dublu fata de cel al pietei fiscalizate, sustine Cornel Caramizaru, Director de Vanzari FrieslandCampina Romania, producatorul brandului Napolact. Potrivit GfK, segmentul de branza procesata a inregistrat o usoara crestere in ultima perioada. Datele RetailZoom - companie care monitorizeaza o mare parte din lanturile internationale de retail - indica o crestere in valoare a categoriei cu 9% in 2013 fata de 2012, insa o stagnare la nivelul volumelor . Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2