Cu dezvoltarea segmentului în plină desfășurare, experții Mintel au analizat tendințele vegane de top pentru acest an și nu numai.
Alternativa din ovăz la lapte
”Laptele” de cartofi are potențialul de a înlocui ovăzul ca o alternativă mai durabilă a laptelui fără lactate, fără a le cere consumatorilor să facă compromisuri cu privire la nutriție, preț sau gust. Următorul lapte pe bază de plante va avea sustenabilitatea în centrul său.
Consumatorii trec de la laptele lactate la laptele pe bază de plante din cauza acreditărilor lor de mediu mai bune, mai presus de gust și preț. Acest lucru este valabil mai ales pentru consumatorii tineri, care consumă mai puține proteine animale, în primul rând pentru a ajuta mediul înconjurător.
Vânzările de lapte de ovăz au crescut cu 117 milioane USD (100 milioane EUR) în cele opt luni până în august 2021, conform datelor IRI. Jumătate din această creștere a provenit din preluarea cotei de la alte lapte vegetal, după ce mediatizarea despre laptele de ovăz este cea mai durabilă alternativă de lapte.
Cartofii sunt un ingredient foarte de nișă în categoria laptelui vegetal (reprezentând în medie mai puțin de 0,2% din lansări conform Mintel GNPD). Cu toate acestea, lansările de mare profil, cum ar fi băutura pe bază de cartofi de la DUG, ar putea crește interesul pentru ingredientul pe bază de plante.
Băuturi pe bază de cartofi
DUG subliniază că ovăzul și laptele de cartofi au amprente comparabile de carbon și apă, dar cartofii sunt de două ori mai eficienți din punct de vedere al solului decât ovăzul.
Zeama de cartofi poate ajuta, de asemenea, să convingă consumatorii că laptele pe bază de plante aduc accesibilitate, precum și densitate de nutrienți.
Prețul este în continuare bariera numărul unu de achiziție pentru categoria laptelui vegetal și, conform DUG, laptele de cartofi este un ingredient familiar accesibil, care este, de asemenea, lipsit de cei 14 alergeni cei mai obișnuiți, sărac în grăsimi saturate, sărac în zaharuri și îmbogățit în calciu, vitamina D, riboflavina, vitamina B12 si acid folic.
Inovația pentru alternative la fructe de mare
În ultimii ani, inovația pentru înlocuitori de carne s-a concentrat în mare parte pe alternativele de carne roșie și albă, în timp ce alternativele de fructe de mare au rămas destul de de nișă.
Cu toate acestea, inovația pe bază de plante pe bază de fructe de mare a crescut recent. Alternativele de pește și crustacee sunt în tendințe, deoarece companiile mari și mici creează ton și lox (file de somon în saramură) fără animale.
Există mai mulți factori care contribuie la interesul consumatorilor pentru alternativele de pește, dincolo de beneficiile pentru sănătate ale alimentației pe bază de plante.
Înlocuitorii de pește pot aborda preocupările de mediu și etice. Aceasta include pescuitul excesiv, precum și preocupările legate de practicile de muncă (de exemplu, curățarea creveților), poluarea mediului (inclusiv microplastice) și bolile care afectează comunitățile de pești de crescătorie.
Înlocuitorii de pește oferă, de asemenea, mai multe opțiuni pe bază de plante pentru consumatori. O varietate de specii de fructe de mare se pretează la inovații alternative pe bază de plante, oferind mai multă varietate consumatorilor care doresc să-și diversifice rutina proteică pe bază de plante.
Pentru consumatorii care nu sunt foarte încrezători în gătit pește proaspăt, înlocuitorii vin în formate convenabile, ușor de gătit, care elimină nevoia de curățare și dezosare a peștelui.
În viitor, produsele din fructe de mare pe bază de plante își pot găsi o nișă și în imitarea speciilor care sunt rare, pe cale de dispariție sau mai dificil și mai costisitoare de colectat, curățat și transportat - cum ar fi arici de mare, ton roșu, sturion sau icre de pește.
Aceste prăjituri alternative de crab de la Good Catch conțin 20 g de proteine vegetale și au o „textură asemănătoare cărnii de crab și aromă de fructe de mare, asezonată cu ardei dulci, ceapă verde, pătrunjel și un picior de condiment”.
Gustările, un stimulent de creștere pentru alternativele de carne
„Snackification” ar putea deveni un catalizator cheie în stimularea creșterii în continuare a vânzărilor alternative de carne în Germania în 2022. Gustarea este actul de înlocuire a meselor tradiționale cu gustări răspândite pe tot parcursul zilei.
Piața alternativelor de carne din Germania devine din ce în ce mai saturată de produse care vizează orele principale de masă (de exemplu, burgeri), prin urmare, formatele mai mici de gustare ar putea debloca noi ocazii de mâncare cu flexitarieni.
Deși peste jumătate dintre gustatorii germani gustă cel puțin o dată pe zi, subiectul rămâne neexplorat pentru multe mărci alternative de carne.
Consumatorii mai tineri, în special cei cu vârsta cuprinsă între 16 și 24 de ani, prezintă o oportunitate cheie în Germania: aproape șase din zece dintre ei gustă în loc să aibă o masă adecvată cel puțin o dată pe săptămână și, de asemenea, stimulează cererea de produse ecologice și de sănătate. alimente prietenoase pe bază de plante.
Gustările alternative de carne trebuie să ofere calități care le fac o alternativă demnă și flexibilă la mese. Dincolo de proprietățile organoleptice, cum ar fi aroma, textura și culoarea, caracteristici precum sațietatea ridicată și densitatea nutrienților (adică raportul dintre nutrienți benefici și calorii) ar trebui să fie zone de interes. Gustările alternative cu carne pot crește ingredientele la modă, cum ar fi proteinele din mazăre