190
Exporturile de cafea verde din Brazilia, cel mai mare producător mondial, au scăzut cu 27% în august față de un an mai devreme la 2,33 milioane de saci de 60 de kilograme, deoarece dificultățile de a găsi containere și spațiu la nave au crescut, a declarat asociația de exportatori Cecafe.
Cecafe a declarat într-un raport lunar că în jur de 3,5 milioane de pungi de cafea nu ar putea fi expediate la timp anul acesta din cauza obstacolelor de transport maritim, provocând pierderi de aproximativ 500 de milioane de dolari industriei exportatoare de cafea din țară.
Cantitatea de cafea expediată de exportatorii brazilieni în august a fost cel mai mic volum lunar din cel puțin un an.
"Această criză operațională a provocat o creștere semnificativă a prețurilor la transportul de marfă, anularea recurentă a rezervărilor și dificultăți sporite de a face noi rezervări pentru containere sau spațiu pentru nave", a declarat Nicolas Rueda, președintele Cecafe.
Asociația a declarat că 40% până la 50% din toate încărcăturile de cafea s-au confruntat cu amânări în porturi în ultimele trei luni, comparativ cu 10% până la 20% observate în primele luni ale anului, deoarece situația s-a deteriorat.
Brazilia reprezintă aproape 40% din comerțul global cu cafea. Întârzierile ar putea perturba operațiunile unor prăjitori din Statele Unite și Europa, cei mai mari clienți ai săi.
Defecțiunile și deficiențele lanțului de aprovizionare au măturat lumea în urma pandemiei COVID-19 pe fondul unei creșteri a comenzilor online și a întreruperilor sistemului de transport pe măsură ce lucrătorii s-au îmbolnăvit sau au decis să abandoneze aceste locuri de muncă. Există lipsă de tot.
Containerele au fost mai solicitate în destinații precum SUA și au rămas acolo mai mult decât în mod normal, provocând o penurie pe rute precum America de Sud către SUA sau Asia către Europa.
Datamar, o agenție de informații privind transportul maritim, a declarat luni că Brazilia a primit 604 de nave container în august, cu 10% mai puțin decât în aceeași lună de acum un an.
"Există o mare cerere (de transport maritim), iar infrastructura durează mult până reacționează. Porturile se află la limita capacităților lor", a spus Rueda, citat de European Supermarket Magazine.