Sigur va amintiti melodia aceea din genericul de la Familia Bundy? Zicea: lovemarriage go together like the horsecarriage. Inlocuim love cu bere si marriage cu fotbal si obtinem o fraza la fel de adevarata si reteta multora dintre campaniile publicitare pentru bautura din malt si hamei. Sunt insa si publicitari care stiu ca fotbalul merge si cu altceva decat bere. Pe de-o parte ii avem pe cei inscrisi la Cupa Agentiilor la Fotbal, care stiu ca sportul cu balonul rotund se potriveste de minune si cu distractia, pe de alta parte ii avem pe cei care au potrivit fotbalul cu telefonia mobila, mezelurile sau materialele de constructie in tot felul de campanii. Prima categorie o puteti vedea in actiune la Club Daimon, pe 15 si 16 mai, sustinuta de Event Stuff. Iar munca celei de-a doua o puteti vedea in randurile urmatoare, unde facem o sinteza a executiilor din campanii romanesti in care fotbalul a fost pus in paralel si cu altceva decat Berea. Cand febra vreunei competitii internationale de fotbal cuprinde lumea, cum ar fi Campionatul European de Fotbal din 2008, campaniile publicitare care vorbesc despre acest sport se inmultesc semnificativ. Este si cazul urmatorului spot pentru Cosmote. Spoiler: prin 2008 telefoanele inca aveau taste si ecran mic. Sprite imi da dreptate la partea cu febra campionatelor si inmultirea campaniilor despre fotbal, dupa cum o arata si promotia anuntata in mod sincer si caracteristic intr-un spot. Asocierea dintre seminte si fotbal este si ea foarte fireasca, dar o vedem totusi destul de rar pusa in aplicare in campanii publicitare. Nu este si cazul Nutline, care prin 2007 punea o samanta dungata la un test dificil. Si mai recent, in 2012, Nutline ne ruga sa luam seminte la meci. La fel facea si Chio Chips:Ia-ma la meci. De metafora fotbalului se foloseste si unul dintre spoturile pentru Campofrio.Tot Adi Ilie, tot fotbal, tot Campofrio in campania promotionala quot;Fii pe felie cu Adi Iliequot; mai multe pe www.isdaq.ro . Foto: marketingportal.manager.ro