PiațăȘtiri

201

GfK: Banii din scaderea TVA-ului s-au intors in piata de FMCG

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Comunicat Cum s-a vazut in piata reducerea TVA-ului la produse alimentare si la bauturi non-alcoolice aplicata in iunie anul acesta?In primul rand, conform datelor INSSE, acest lucru s-a tradus intr-o inflatie negativa medie a preturilor de -6.8% in perioada iunie - septembrie 2015. Intrebarea cea mai des regasita pe buzele jucatorilor din aceasta industrie este Ce s-a intamplat cu acesti bani? Avem mai multe ipoteze: - Romanii au avut acelasi comportament de cumparare, pastrand astfel suma ramasa in portofelul lor - Au cumparat mai mult - Au cumparat mai scump - S-au reorientat catre alte categorii Cu ajutorul studiului Panel de Gospodarii, GfK Romania a urmarit modificarile din structura cosului de cumparaturi. In concluzie, din suma totala pe care romanii ar fi putut sa o economiseasca in urma unor preturi mai mici, 76% a fost reintrodusa in circuitul cumparaturilor de larg consum. Mai exact: -Mai mult de jumatate din aceasta suma a fost directionata catre produsele alimentare si bauturile non alcoolice. -17 procente au mers catre zona produselor ne-alimentare - produse de ingrijire personala si de ingrijire a casei. -Restul sumei a ramas in buzunarul romanilor, fie pentru alte cheltuieli, fie pentru economisire. Comportamentul de cumparare a suferit modificari fata de momentul prim al impactului scaderii preturilor. La inceput, desi tot aproximativ 70% reveneau in FMCG, proportia dintre produsele alimentare si cele ne-alimentare a fost aproximativ egala iunie - iulie 2015 . Studiul GfK remarca, in special pentru produsele de ingrijirea personala, tendinta de a cumpara produse dintr-un segment de pret superior. Intre timp, acest fenomen s-a diminuat, banii revenind in cea mai mare parte catre bunurile alimentare. Studiul are la baza date din Panelul de Gospodarii GfK Romania, fiind analizate 3.000 gospodarii, reprezentative la nivel national. Pentru mai multe detalii, vizitati www.gfk.com/ro sau urmariti GfK pe Facebook: https://www.facebook.com/gfkromania.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2