Bucureordm;tiul reprezinta circa 22% din totalul comertului alimentar din Romania, de?si are doar 10% din populatie, diferenta fiind data de puterea de cumparare mult mai mare care ii atrage pe comercianti aici. Consumatorii din Bucureordm;ti au cheltuit in comertul cu dominanta alimentara circa 16,5 mld. lei anul trecut, din care 76% din bani au fost lasati la casele hipermarketurilor ?si supermarketurilor. Restul de bani au mers in comertul traditional, respectiv in chioordm;curi ?si magazine de bloc. Liderul comertului din Capitala este incontestabilMega Image, cu o cota de piata de 18%. Lanturile de hipermarketuri ?si supershy;marketuri au deschis in Capitala circa 500 de magazine moderne pentru a cuceri o felie cat mai mare din piata. In acest context, din total piata comertul modern a ajuns la 76%, fata de circa 60% la nivel national. Conform datelor companiei de cercetare de piata GfK, la sfar?situl anului 2015 ponderea comertului modern in Bucureordm;ti era de 76%, spun oficialiiCarrefour. Ei nu inainteaza ponderea Capitalei in totalul businessului lor, afirmand ca datele sunt confidentiale. De altfel, pana la inchiderea editiei nicio retea din comertul modern nu a oferit ponderea. Bucureordm;tiul este de departe cel mai important oraordm; al Romaniei, atat ca populatie, cat ?si ca venituri. Capitala are peste 2 milioane de oameni oficial, adica 10% din totalul populatiei. In ceea ce priveordm;te veniturile, salariul mediu este cu 60% peste media nationala de circa 1.800 de lei. Tot aici sta concentrat ?si businessul romanesc, marile corporatii ?si companii nationale avand sediul aici. Cifra de afaceri cumulata a companiilor care au sediul in Capitala este de circa 430-440 de miliarde de lei, respectiv mai bine de o treime din totalul businessului romanesc. Multe dintre aceste companii au sediul in Bucureordm;ti, dar au operatiuni ?si in tara. Creierul businessului este in Capitala. Parte din strategia Mega Image a fost sa se concentreze pe Bucureordm;ti pentru ca este o insula in interiorul Romaniei, atat ca venituri ?si populatie, cat ?si ca stil de viata, spunea in urma cu circa un an, la finalul mandatului, Xavier Piesvaux, fostul manager al Mega Image. El adauga ca pentru a acoperi tot Bucureordm;tiul Mega Image va merge pana la 500 de unitati, pentru ca apoi sa iasa in provincie printr-o achizitie la nivel national. In era lui Piesvaux retailerul a crescut de la 16 magazine cu venituri de 54 mil. euro la peste 480 unitati in prezent. Din total, circa 80% din magazine sunt in Bucureordm;ti.