De-a lungul anului, numarul celor care consuma alcool variaza, varful fiind inregistrat in sezonul cald aprilie - septembrie . Preferatele romanilor sunt berea si vinul facut in casa, a caror importanta in consumul de alcool se schimba odata cu sezonul: berea este preferata verii, iar vinul se consuma mai ales in anotimpul rece. In perioada octombrie 2015 - martie 2016, cota de consum pentru vinul de casa se tripleaza. Numarul mediu de ocazii de consum pe zi pentru toate bauturile analizate este de 2.5 ori. Barbatii cu varsta pana in 35 de ani se disting printr-o frecventa zilnica semnificativ mai mare decat media - de 3 ori pe zi. Daca analizam ponderea in consum, observam ca romanii prefera bauturile calde, in principal cafeaua si mixurile pe baza de cafea - aproape jumatate dintre ocazii fiind generate de aceste bauturi. Peste o treime dintre ocazii se datoreaza bauturilor racoritoare, iar 16% bauturilor alcoolice, Cantitatea de lichid consumata pe zi este de 630 ml in afara de apa si lactate . 1 din 10 persoane adulte consuma cel putin o bautura in baruri, restaurante si terase, iar incidenta zilnica creste in sezonul cald cu apoximativ 20%. Despre studiu Datele din studiul GfK Ocazii de consum pentru bauturi - analizeaza ce, unde, cat, cum ?si cat de des beau romanii. Studiul este adresat tuturor producatorilor de bauturi si este realizat anual, in 4 valuri, pentru a urmari tendintele. Universul de consumatori este format din persoane cu varsta cuprinsa intre 18 si 60 de ani, reprezentativ la nivel national. In analiza sunt incluse toate tipurile de bauturi, cu exceptia apei si a lactatelor. Despre GfK Prezenta pe piata locala din 1992, GfK Romania este, de peste 14 ani, institutul numarul 1 de cercetare de piata, cu o cifra de afaceri de 16,2 milioane euro in 2014. Activitatile GfK Romania sunt structurate in doua sectoare, Consumer Choices ?si Consumer Experiences. GfK reprezinta sursa de incredere care ofera informatii relevante despre piata ?si despre consumatori ?si care ajuta companiile sa ia decizii inteligente. Peste 13,000 de experti in cercetarea de piata imbina pasiunea lor cu cei 80 de ani de experienta GfK in ordm;tiinta datelor. Aceasta permite GfK sa ofere insight-uri globale importante, imbinate cu expertiza locala, in peste 100 de tari. Prin utilizarea unor tehnologii inovatoare ?si abilitatea de a lucra cu cifrele, GfK transforma datele din studii in insight-uri actionabile, care sa permita clientilor sai sa-?si imbunatateasca avantajul competitiv ?si sa imbogateasca experientele ?si alegerile consumatorilor. Pentru mai multe detalii, vizitati www.gfk.com/ro sau urmariti GfK pe Facebook: https://www.facebook.com/gfkromania.