Dorind sa confirme, aprca, o analiza despre piata berii din Romania, care va fi publicata in curand in infoALIMENT Magazin, olandezii de la Heineken au transmis un comunicat in care afirma ca au inregistrat un declin de circa 5% al volumelor pe piata locala. Rezultatele companiei olandeze confirma ca piata berii, de 1,8 miliarde de euro, s-a contractat cu 9-10% in 2014, in conditiile in care comertul cu amanuntul a atins in 2014 cel mai mare avans din ultimii ordm;ase ani, de 7%, rezultat care aminteordm;te de anii de boom. Pentru berea la PET, care se afla in topu-ul vanzarilor, ultimele date arata ca muncitorii de pe ordm;antiere, care se numarau printre cei mai fideli clienti determinand ca, nu de putine ori, unele branduri de bere sa se promoveze prin reclame care prezentau muncitori care lucrau pe ordm;antier, au consumat mai putin. Concluzia analistilor este aceea ca muncitorii si, in general consumatorii, sunt mai atenti la banii pe care ii scot din buzunar pe alcool? O scadere, de aceasta data ?si mai dramatica, a existat ?si pe piata bauturilor spirtoase, care a inregistrat un minus de 36% in primele noua luni ale anului trecut, arata cele mai recente date existente. Potrivit specialiordm;tilor din domeniu, declinul a fost cauzat de marirea abrupta a accizei la alcool, care a mutat consumatorii pe piata neagra, astfel ca 75% din intregul sector al bauturilor spirtoase este unul nefiscalizat. Aordm;adar, in realitate consumul de alcool chiar a scazut sau pur ?si simplu a ajuns intr-o zona neagra, care este greu de cuantificat ?si inregistrat in rapoarte financiare? O imagine mai clara asupra tendintelor de consum de anul trecut va aparea abia dupa ce ?si ceilalti mari jucatori din industria berii i?si vor publica rezultatele pe 2014. Cert este ca muncitorul roman va continua sa existe nu doar la televizor, ci ?si in realitate. Important, pentru berari, este cum va jongla el cu timpul pe care il petrrece lucrand cu betonierele ?si cu cel petrecut in pauza de tigara ?si de bere, se afirma in Ziarul financiar.