Heineken Romania, al doilea mare jucator de pe piata berii, a inchiar anul financiar 2015 cu o cifra de afaceri de 1,2 miliarde de lei, in crestere cu 11% fata de anul precedent, potrivit datelor raportate la Ministerul Finantelor, citate de Progresiv. Astfel, Heineken a revenit pe plus, dupa ce in 2014 afacerile inregistrasera un declin de aproximativ 4% comparativ cu anul 2013. Chiar daca vanzarile au avansat anul trecut, compania a realizat un profit net de 111 milioane de lei, in scadere cu aproximativ 20% fata de anul precedent. Rezultatul a fost sustinut in primul rand de cresterea consumului, 2015 marcand revenirea pe un trend pozitiv a consumului de bere dupa doi ani de scadere. Potrivit datelor furnizate de Asociatia Berarii Romaniei, consumul de bere a avansat anul trecut cu 6,5% in volum comparativ cu anul precendent, consumul per capita ajungand la 80 de litri. Heineken este a doua cea mai mare companie din industria berii in functie de cifra de afaceri. Producatorul are in portofoliu branduri precum Heineken, Ciuc, Bucegi, Silva si Golden Brau. Anul trecut Heineken Romania a intrat pe piata de cidru prin lansarea Strongbow, deschizand practic o noua categorie care pana atunci nu era bine reprezentata la raft. In Romania, Heineken detine patru fabrici, la Miercurea-Ciuc, Craiova, Constanta ?si Targu-Mureordm;.