146
Deși criza coronavirusului a avut un efect semnificativ pozitiv asupra vânzărilor asupra tipului de produse vândute de Unilever, în ansamblu grupul de produse de curățenie și produse alimentare a înregistrat rezultate stabile în 2020, informează RetailDetail.
În special, Unilever a vândut mai multe produse de igienă pentru uz casnic, cum ar fi geluri de mână și produse de rufe. Produsele de înfrumusețare precum deodorantele și machiajul au fost oarecum mai puțin solicitate, din cauza vieții sociale restrânse.
Criza a avut, de asemenea, un impact asupra sectorului alimentar. Înghețata Ben & Jerry pentru clienții cu amănuntul a evoluat foarte bine, în timp ce livrările către industria de catering au scăzut brusc, așa cum era de așteptat. Înlocuitorii de carne de la The Vegetarian Butcher au atins vârfuri de creștere de 70% în vânzări în trimestrul al patrulea.
Anul trecut, vânzările totale s-au ridicat la 50,7 miliarde de euro, în scădere cu 2,4% din cauza efectelor negative asupra cursului de schimb. Profitul net a crescut ușor cu 0,8%, până la 6,1 miliarde de euro. Datorită costurilor mai mari, profitul operațional a scăzut cu 4,6% față de 2019.
Privind în perspectivă, Unilever se așteaptă la o creștere puternică a cererii de produse alimentare vegetariene. Prin urmare, compania dorește să se concentreze mai mult pe această categorie.
În plus, CEO-ul Alan Jope dorește să își consolideze activitățile de comerț electronic, întrucât canalele de vânzare online reprezintă în prezent 9% din cifra de afaceri.