Vinul produs in conditii casnice este, cu mici exceptii, un anti-argument pentru cultura vinicola din Republica Moldova. De aceasta parere este managerul Companiei Bostavan Wineries, Victor Bostan. Acesta a realizat o ampla analiza in care prezinta in cifre situatia paradoxala despre cultura de consum a vinului in Republica Moldova, transmite UNIMEDIA cu referire laAgora. Acru, astringent, cu alcoolul deplasat, maturat in butoaie putrezite dupa multele recolte de Isabella, vinul de casa e de cele mai dese ori o insulta fata de vinificatie. E bun pentru a te racori, servit rece dintr-un PET Gura Cainarului, dupa o zi de pra?sit, dar nicidecum o alegere inspirata pentru a acompania o cina sau a impresiona un oaspete mai ales strain . Iara?si, sunt exceptii cu totii avem bunelul, moordm;ul sau vecinul din Calara?si, Orhei sau Cahul care face un vin de casa legendar , dar in 95% din cazuri - e jale. Suna elitist, snob, anti-mioritic, dar e crudul adevar, a scris Bostan pepagina electronica a companiei. Cu toate acestea, antreprenorul spune ca nu vinul de casa este cel ce submineaza cultura vinicola in Moldova. Adevarul trist este ca acasa, in Moldova, cultura vinului se reduce la un segment preponderent chi?sinauian, progresiv, elitist ?si hellip; aproape inexistent. Realitatea e ca Moldova, tara vinului, este de fapt hellip; tara berii ?si a vodcai, a mai adaugat Bostan. Potrivit datelor statistice, in Moldova, pentru fiecare sticla de vin sau ordm;ampanie consumata, se vand alte patru sticle de vodca ?si 30 de sticle de bere. Mai multe, pe www.unimedia.info