350
Unilever reușește să compenseze costurile mai mari cu prețuri de vânzare mai mari, menținând marjele de profit pe drumul cel bun. Gigantul FMCG este chiar capabil să ridice așteptările pentru restul anului.
Criza consumatorilor nu afectează atât de mult Unilever. Deși volumele au scăzut în prima jumătate a acestui an, vânzările au crescut cu 8,1%, deoarece gigantul FMCG a reușit să-și crească prețurile cu peste 10%. Cele mai mari mărci ale grupului, în valoare de peste un miliard de euro, au crescut cu 9,4%.
Unilever a avut rezultate deosebit de bune în Statele Unite și India. Comerțul electronic reprezintă acum 14% din vânzări, de peste două ori mai mult decât în 2019 înainte de pandemie.
În ciuda unei marje de profit brut ușor mai scăzute, din cauza creșterii costurilor de achiziție, marja rămâne pe drumul cel bun la 17 %.
Pentru restul anului, CEO-ul Alan Jope se așteaptă ca noi creșteri ale prețurilor nu numai să țină acea marjă sub control, dar să crească efectiv vânzările cu mai mult decât maximul de 6,5% pe care grupul și-o asumase anterior.
CEO-ul a adăugat că compania sa continuă să-și remanieze portofoliul. Mai mult, el a introdus o nouă structură corporativă la 1 iulie, care a inclus concedierea a 1.500 de angajați în întreaga lume.