Industria agro-alimentara la nivel mondial este de asteptat sa ajunga la aproape 992 miliarde dolari in 2014, in functie deDatamonitor, cu un volum de peste 586 miliarde de tranzactii.Aceasta reprezinta o crestere de peste 18% in cinci ani.Cafenelele si restaurantele reprezinta cel mai important segment de piata, de peste 50% din valoarea totala a industriei.La nivel regional, Asia-Pacific detine aproape 43% din cota de piata a industriei agro-alimentare mondiale. In Europa insa, lucrurile nu sunt tocmai roze! Cresterea se va estompa Industria restaurantelor la nivel mondial a generat aproape 1.200 miliarde de euro in venituri, in 2013, potrivit rapoartelorMarketLine.Cresterea aceasta este de asteptat sa incetineasca la 3% pe an, pana in 2015, adica sa ajunga la aproape 1800 miliarde dolari la finalul anului 2015. In schimb, industria fast-food, la nivel mondial, este de asteptat sa genereze aproape 240 miliarde dolari in 2014, potrivitMarketLine, reprezentand o crestere de 19% in cinci ani.Piata aceasta se prevede a ajunge la un volum de aproape 249 miliarde de tranzactii in 2014. Restaurante de servicii rapide reprezinta cel mai important segment de piata, cu 71% din valoarea totala a pietei.America reprezinta aproape jumatate din cota de piata la nivel mondial, potrivit www.reportlinker.com In Austria, bucataria exotica devanseaza ordm;nitelul vienez In ceea ce ce priveordm;te situatia restaurantelor europene, statisticile sunt mult mai pesimiste. In Austria, restaurantele full-service au fost influentate de doua tendinte in 2013. Prima tendinta este ca, a crescut preferinta fata de bucataria exotica si felurile de mancare, care includ o cantitate echilibrata de legume, carne si peste, care este stimulata de tendinta generala de sanatate si wellness.In timp ce exista un numar semnificativ de austrieci in varsta, care se bucura de mese tipic austriece oferind predominant carne, in acelasi timp, exista o crestere puternica a cererii de preparate din bucataria asiatica din partea tinerilor sipersoanelor de varsta mijlocie. Odata cu aceasta, s-aobservat o tendinta puternica fata de mancarea gatita acasa in anul 2013, ceea ce adus la o scadere a numarului de consumatori in majoritatea restaurantelor full-service.Prin urmare, restaurante full-service au inregistrat o crestere a valorii negative de 2% in 2013. XXXLutz KG a fost lider in vanzarile de restaurante full-service in 2013, beneficiind de o buna performanta de puncte de vanzare de XXXLutz Restaurant.Restaurantul se axeaza in principal pe meniurile traditionale vieneze, cum ar fi snitel vienez Wiener Schnitzel sau strudel cu mere Apfelstrudel , operatorul atrage, de asemenea, o baza mai larga a consumatorilor, prin oferirea de mese la preturi accesibile, care costa, in medie, sub euro; 10. Italia- restaurantele casual, creordm;tere de 3%! In Italia, restaurante full-service au continuat sa functioneze mai bine decat independentii in 2013, pentru ca acestea sunt mult mai competitive decat independentii.Printre acestea, cea mai mare creordm;tere au inregistrat-o restaurantele-casual, decat cele non-casuel, primele inregistrand o creordm;tere de 3% in termen de valoare curenta. In cursul anului 2012 branduri Rossopomodoro de Gruppo Sebeto si Fratelli la Bufala de Gruppo M6 condus restaurante full-service in termeni de valoare.Cea din urma lantul a fost in crestere prezenta in Italia, prin cresterea numarului de puncte de vanzare, si a fost din ce in ce in ce mai populare in randul consumatorilor italieni, deoarece ofera mozzarella si mancaruri pe baza de carne si salate, care sunt felurile preferate ale consumatorilor italieni.Aceste mancaruri sunt percepute de catre italieni ca fiind sanatoase si la preturi accesibile. Restaurantele frantuzesti lovite din plin de creordm;terea TVA! In 2013, dupa o uordm;oara revenire economic, francezii au reinceput sa descopere restaurantele full service, revenind la obiceiurile din vremurile bune. Insa acest lucru a fost repede taiat, din cauza noilor masuri fiscal ?si o escaladare a ratei ordm;omajului. Francezii dar ?si industria restaurantelor au fost loviti de creordm;terea TVA la produsele agro alimentare, dar ?si de creordm;terea taxei la bauturile racoritoare ?si alocoolice. Francezii s-au repliat rapid ?si au renuntat la ie?sirile la restaurant, optand pentru mai ieftinul ?si popularul fast food. O mare majoritate de restaurante full-service au fost lovite de catre noile masuri fiscale puse in aplicare in 2012. Buffalo Grill a reu?sit insa sa-?si mentina pozitia de lider, cu o cota de valoare de 1,4% in 2012. De-a lungul perioadei de prognoza, restaurantele full-service din Franta, cel mai probabil vor continua sa se confrunte cu turbulente.Ca parte a masurilor sale de a finanta datoria publica nationala, guvernul france vrea sa creasca din nou TVA, de la 7% la 10%.Cu siguranta ca aceasta masura va agrava ?si mai mult bugetul francezilor, care vor fi nevoiti sa caute solutii mai avantajoase pentru reducerea cheltuielilor zilnice, preferand astfel sa ia masa acasa, apeland la semipreparate. Regatul Unit - volum de afaceri de 16,4 miliarde lire Vanzarile in restaurantele full service din Marea Britanie au scazut cu 0,4% in termeni de valoare curenta in 2013, ajungand la 16,4 miliarde lire sterline. Singurele care au beneficiat de aceasta scadere a vanzarilor restaurantelor au fost fastfood-urile ?si takeaways. Independentii a continuat sa-si piarda cota lor, vanzarile acestora scazand cu 1%, la 13,4 miliarde de lire sterline, in timp ce numarul de puncte de vanzare a scazut cu aproape 2%, la peste 28200.Independentii luptat pentru a supravietui, in conditii comerciale dificile.Cu toate acestea, independenti au continuat sa reprezinte cea mai mare cota de 88% in termeni de puncte de vanzare, si 82% din vanzari in valoare totala. Avand in vedere numarul de puncte de vanzare, Gondola Holdings a fost principalul actor in Marea Britanie, in 2013, cu o cota de piata de desfacere de aproape 19% 692 de puncte . In ceea ce priveste vanzarile de valoare, pozitia de top a fost luata de Mitchells Butlers cu o cota de valoare in Marea Britanie de aproximativ 21%, urmate de Gondola Holdings 17% si Yum!Brands 9% . Categoria de consumatori s-a dovedit a fi rezistenta la incetinirea cresterii economice, dar perspectivele economice globale raman slabe.Salariile sunt stagnante, inflatia ramane ridicata, reducerea puterii de cumparare a consumatorilor, iar criza din zona euro este departe de a se sfar?si.Prin urmare, conditiile vor ramane o provocare, ?si este de asteptat o crestere pozitiva modesta de 0,2%. In restaurantele din Portugalia, bate vantul! Dupa trei ani dificili pentru aceasta categorie, cifra de afaceri a restaurantelor full-service a scazut si mai mult in 2013, cu 22%.TVA a crescut de la 13% la 23% ?si a avut un impact major asupra restaurantelor full-service.Recesiunea economica a insemnat ca majoritatea consumatorilor pur si simplu nu au avut venituri surplus pentru a cheltui pe mese.Cei mai multi consumatori au preferat sa manance la domiciliu, sau au luat pranzul la locul de munca, limitandu-se sa ia masa in restaurante, doar la ocazii speciale.