Ca o dovada in plus a faptului ca nivelul de trai a scazut in permanenta in Romania, consumul de wisky a scazut cu un procent important, in primele trei trimestre ale anului 2014, potrivit analizelor efectuate de Nielsen. Consumul de whisky s-a contractat cu 8% in volum in primele noua luni ale anului comparativ cu aceea?si perioada a anului precedent, arata datele Nielsen din Key Account Index citate de Tudor Furir, managing director al importatorului de bauturi spirtoase Pernod Ricard Romania. Pe de alta parte, in valoare piata de whisky a avansat cu 3% in aceea?si perioada. Diferenta dintre trendul in volum ?si valoare se datoreaza scumpirii generate de creordm;terea accizei, a explicat Tudor Furir. Piata de whisky este evaluata la circa 380 mil. lei 85 mil. euro ?si este dominata de branduri straine, avand in vedere ca Romania nu are productie de astfel de bauturi. Anul acesta, piata bauturilor spirtoase a fost puternic impactata de creordm;terea accizei ?si de puterea de cumparare inca scazuta a romanilor, astfel ca in primele noua luni ale anului consumul s-a contractat cu 36%, conform datelor furnizate anterior de cei mai mari jucatori de pe piata. Jucatorii din industrie aordm;teapta sarbatorile de iarna pentru a vedea o creordm;tere a consumului, in conditiile in care trimestrul patru al anului reprezinta 40% din consum. Nici prognozele nu arata prea bine, in conditiile in care acciza pentru anul 2015 va fi calculata la o cotatie de 4,73 lei pentru un euro, fata de un nivel acceptabil de 4,41, cat se spera dar, mai ales, a faptului ca nivelul cotei de TVA la produsele alimentare, bere, vin, alcool si alte bauturi va ramane in continuare de 24 %.