Pentru al treilea trimestru consecutiv, Romania inregistreaza o performanta pozitiva in ceea ce priveste Indicele de incredere al consumatorilor masurat de compania de cercetare de piata Nielsen. Valoarea acestuia a crescut in trimestrul al doilea din 2014 cu 6 puncte fata de T1 al aceluiasi an, ajungand la 73.Romania se afla la mijlocul clasamentului european, in fata altor state din regiune precum Bulgaria cu un indice de 69 , Ungaria 56 , Croatia 50 sau Polonia 71 . In ceea ce priveste cea mai mare parte a banilor ramasi dupa acoperirea cheltuielilor de subzistenta, aceasta este folosita pentru plata imprumuturilor si a creditelor, in timp ce, la polul opus, inregistrand cele mai mici valori, se afla activitati precum investirea in fonduri mutuale sau pensii. Media Europei a ajuns la 77 in T2, in crestere cu 2 puncte fata de primul trimestru din an. Increderea consumatorului a crescut in 72% din pietele europene masurate in al doilea trimestru, doar 6 din 32 de piete raportand scaderi. Danemarca 106 , Belgia 80 si Italia 51 au crescut fiecare cu 6 puncte comparativ cu primul trimestru, in timp ce Olanda 81 , Ucraina 61 si Croatia 50 au raportat o crestere cu 5 puncte. Alte imbunatatiri notabile ale increderii includ o crestere in ultimul an pentru Marea Britanie de 11 puncte, pana la un scor de 90 - cel mai ridicat nivel inregistrat din 2007. De asemenea, Indicele de incredere al Rusiei prezinta o crestere de trei trimestre consecutive, ajungand la un scor de 85 in al doilea trimestru. Increderea Frantei a crescut pentru doua trimestre consecutive, inregistrand un scor de 60. Odata cu publicarea rezultatelor pentru cel de-al doilea trimestru, Nielsen lanseaza un nou instrument interactiv de vizualizare a datelor ce se bazeaza pe istoricul increderii consumatorului la nivel global pe un interval de 9 ani, ce acopera 60 de tari si reprezinta o populatie globala online de aproximativ 2 miliarde de consumatori. Nielsen Global Consumer Confidence Trend Tracker permite utilizatorilor sa selecteze o varietate de informatii si date despre perceptiile fata de economie ale consumatorilor, pentru a crea o vizualizare dinamica pe regiuni, tari, subiecte si perioade de timp. Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro