Repere

368

Industria alimentară trebuie să se pregătească pentru „Noua era a managementului riscului”

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Industria alimentară globală intră în era „Asigurării 4.0” – o nouă eră a managementului riscului în care menținerea integrității produselor a devenit o provocare cheie, a spus LRQA, citată de European Supermarket Magazine.

Risc interconectat

Organismul de certificare a siguranței, calității și activelor încurajează întreprinderile alimentare să se asigure că respectă obligațiile de reglementare și îndeplinesc așteptările consumatorilor când vine vorba de produse sigure, autentice și de înaltă calitate, pe fondul turbulențelor tot mai mari, legate de geopolitică, schimbări climatice și apariția noilor tehnologii. .

„Riscul interconectat devine un aspect vital pentru profesioniștii în siguranța alimentară atunci când abordează evaluarea riscului”, a comentat Kimberly Coffin, director tehnic global pentru asigurarea lanțului de aprovizionare la LRQA.

„Gândiți-vă, de exemplu, la efectele eșecului culturilor legate de climă asupra disponibilității materiilor prime și asupra nevoii de integrare rapidă a noii oferte; sau la riscul inerent de atac cibernetic atunci când selectați și implementați noi tehnologii pentru moduri îmbunătățite de lucru.

Această necesitate de a analiza și lua în considerare riscul într-un mod „de la capăt la capăt” devine crucială pentru întreprinderile care supraviețuiesc perioadelor de criză.”

Coffin va fi printre vorbitorii la viitoarea Conferință Global Food Safety Initiative (GFSI) 2024, care va avea loc la Singapore la sfârșitul acestei luni, unde va sublinia „pașii esențiali” pe care trebuie să îi ia întreprinderile pentru a naviga în această nouă eră a riscurilor – inclusiv utilizarea produselor, vulnerabilități pentru a informa mai bine evaluările de risc, valorificarea surselor de date extinse pentru a determina impactul riscului și companiile care asigură viitorul pentru riscurile deceniului următor.

Semnale de vulnerabilitate

„Avem nevoie de oameni să înțeleagă unde există datele cu cea mai mare valoare și cum pot fi capturate, analizate pentru a identifica semnalele de vulnerabilitate și utilizate pentru a evalua eficacitatea controalelor existente atunci când stabilesc prioritățile de management al riscului”, a spus ea.

„Agregarea unei cantități mari de date semnificative poate informa cu adevărat unde rezidă riscul, astfel încât companiile să poată înțelege mai bine impacturile potențiale asupra siguranței produselor, mărcilor și, în cele din urmă, asupra consumatorilor.”

Ea a adăugat că, în această „nouă eră” a riscului, nu este vorba doar despre producătorii, producătorii și furnizorii care fac mai mult, ci mai degrabă despre „stabilirea unei noi abordări pentru stabilirea priorităților de gestionare a riscurilor folosind date pentru a identifica zonele de risc și pentru a crea strategii eficiente care să depășească o conformitate - asigurând că niciun compromis nu pune în pericol integritatea și siguranța produselor lor.” (Foto: Dreamstime) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2