225
Recent, s-au reunit sute de părți interesate din Europa și din întreaga lume pentru cel de-al treilea Dialog anual privind uleiul de palmier durabil, informează European Supermarket Magazine.
Evenimentul virtual, care a durat trei zile, a fost găzduit de Alianța Europeană pentru Uleiul de Palmier și IDH (Inițiativa pentru Comerț Durabil) și sponsorizat de Masa rotundă pentru uleiul de palmier durabil și Coaliția de acțiune pozitivă pentru pădure CGF.
Paneluri formate din experți de top au implicat sute de părți interesate din Europa și nu numai, concentrându-se pe trei teme:
acțiuni cruciale pentru a face ca uleiul de palmier durabil să devină norma, generarea unui impact social pozitiv și accelerarea acțiunii pozitive în pădure. Împărtășirea dezvoltărilor, impacturilor și ideilor a dus la un discurs inspirațional despre calea de urmat.
Lecții din sesiuni
În ciuda crizei COVID, există un angajament puternic pe piața UE pentru utilizarea uleiului de palmier durabil pentru alimente, hrana pentru animale și produse oleochimice, care rămâne stabilă la 90% în 2020.
Actorii din sectorul privat iau măsuri dincolo de achiziționarea CSPO către durabilitate, cum ar fi prin intermediul îmbunătățirea trasabilității și a politicilor NDPE care analizează cauzele problemelor.
Pentru a face față provocării de a reduce decalajul pentru a ajunge la 100%, Daan Wensing, director executiv la IDH, încurajează toate părțile interesate să acționeze colectiv, subliniind că, cu soluțiile, rețeaua și furnizarea care există, „nu există nicio scuză pentru a NU acționa. ”
Supermarketurile europene ar trebui să fie conștiente de legislația obligatorie de due diligence propusă în UE, cu obiectivul de a minimiza contribuția blocului la defrișare și degradarea pădurilor la nivel mondial.
Noile parteneriate forestiere ale UE, care vizează șase mărfuri cheie (ulei de palmier, soia, lemn, carne de vită, cacao, cafea), vor muta accentul de la legalitate la o abordare mai holistică și integrată, care include criterii de durabilitate pentru lanțurile de aprovizionare fără defrișări. Se va baza pe dovezi științifice, nediscriminatoriu și implementabil în practică. Cinci domenii prioritare din legislația propusă sunt:
Lanțuri de aprovizionare durabile: partea cererii
Lanțuri de aprovizionare durabile: partea de aprovizionare
Cooperare internationala
Finanțe și investiții
Cercetare, transparență și trasabilitate
Conducerea unui impact social pozitiv în sectorul uleiului de palmier
Provocările cu care se confruntă lucrătorii din sectorul uleiului de palmier includ lipsa libertății de asociere și a negocierilor colective, lipsa sindicatelor independente și puține oportunități de a conduce dialogul social și de a negocia acorduri colective.
Pentru a aborda aceste probleme, CNV Internațional a lansat o foaie de parcurs și un apel la acțiune pentru crearea unei alianțe pentru schimbare prin dialog social. Foaia de parcurs oferă o abordare pas cu pas pentru a ajuta părțile interesate, inclusiv cumpărătorii, să colaboreze cu lucrătorii pentru a ajuta sindicatele să ajungă la o schimbare durabilă.
„Dacă dorim să realizăm o viziune a unui lanț valoric holistic durabil al uleiului de palmier, trebuie să aplicăm o lentilă socio-economică”, spune Ruben Brunsveld, de la masa rotundă pentru uleiul de palmier durabil.
Zonele de producție de ulei de palmier se suprapun cu zonele cu cele mai înalte niveluri de sărăcie la nivel global; aceasta oferă un potențial ridicat de impact social pozitiv. Membrii RSPO au un impact social pozitiv prin sprijinirea drepturilor omului și a muncii, a salariului decent de trai și a incluziunii de gen, precum și prin incluziunea micilor fermieri.
Comercianții cu amănuntul sunt încurajați să fie membri activi ai RSPO pentru a ajuta la consolidarea în continuare a criteriilor sociale și pentru a crea un impact pozitiv în sfera lor de influență.
Impactul social pozitiv poate fi furnizat atunci când companiile se concentrează pe implicare și pe acțiuni concrete pe teren, în colaborare cu furnizorii, pentru a aborda riscurile sistemice de impact social. Companiile nu pot rezolva problemele sociale în mod izolat. Calea de urmat este prin parteneriate cu industrie, furnizori și ONG-uri angajate în îmbunătățirea continuă pentru a realiza schimbarea.
Accelerarea acțiunii pozitive forestiere în sectorul uleiului de palmier
Pentru a accelera acțiunile pozitive ale pădurilor, companiile din UE și la nivel global trebuie să-și transpună angajamentele în aprovizionare durabilă în acțiuni pe teren.
Prin identificarea celor mai bune practici cheie și a celor mai mari priorități pentru eliminarea defrișărilor din sector și apoi construirea de soluții scalabile, cum ar fi tehnologii inteligente și acces mai larg la informații despre prevenirea incendiilor, durabilitate și protecția pădurilor, părțile interesate din lanțul valoric pot face diferența.
Pentru a trece de la afaceri fără defrișare la afaceri pozitive pentru păduri, comercianții cu amănuntul sunt încurajați să se implice în Coaliția pentru păduri pozitive a Forumului Bunurilor de Consum și să se angajeze să urmeze foile de parcurs pentru mărfurile cheie, inclusiv uleiul de palmier. Aceste foi de parcurs au fost create pentru a ghida transformarea necesară pentru implementarea și practicarea producției forestiere pozitive.
Foaia de parcurs pentru uleiul de palmier a Forest Positive Coalition se adresează companieipropriile lanțuri de aprovizionare, furnizori și comercianți, monitorizare și răspuns, peisaje, transparență și responsabilitate.
„Coaliția CGF Forest Positive a fost un sponsor al Dialogului privind uleiul de palmier durabil din acest an - Europa”, a comentat Didier Bergeret, director pentru durabilitate, Forumul Bunurilor de Consum.
„Foaia noastră de parcurs pentru uleiul de palmier subliniază modul în care întreprinderile pot acționa pentru a elimina defrișarea și conversia din lanțurile lor de aprovizionare cu ulei de palmier, dar acțiunea individuală a companiei nu este suficientă. Cu toții avem un rol de jucat pentru a pune capăt defrișărilor în sectorul uleiului de palmier, iar SPOD prezintă un oportunitate pozitivă pentru actorii din țările producătoare și consumatoare de a se angaja în dialoguri critice.”
Recomandări cheie
În timp ce tendințele de scădere ale defrișărilor din uleiul de palmier sunt încurajatoare, provocările rămân în continuare, iar companiile, guvernele și ONG-urile au toate un rol în a face ca sectorul uleiului de palmier să fie cu adevărat pozitiv. Munca desfășurată în abordările jurisdicționale care reunesc toate părțile interesate relevante, inclusiv guvernul, la nivel subnațional se dovedește instrumentală.
Extinderea abordărilor peisagistice, cu o colaborare deschisă și constructivă pe teren (implicând toate părțile interesate cheie, inclusiv partenerii de piață), este esențială pentru schimbarea pozitivă a mijloacelor de trai în pădure și, de asemenea, pozitivă. Este clar că defrișarea nu poate fi abordată fără a discuta despre incluziunea micilor fermieri, asumarea pieței și impactul social.
Toate părțile din lanțul valoric au responsabilitatea comună de a proteja și reface pădurile, de a aduce biodiversitatea înapoi, precum și de a face lucrătorii, fermierii și comunitățile să prospere. Adunând sectorul public și privat împreună pentru a împărtăși cunoștințe diverse, industria poate găsi o cale înainte și poate avea impact la scară.