Conform RetailDetail, Nestlé a înregistrat o creștere de 8,1 % a vânzărilor comparabile în prima jumătate a anului, ceea ce a fost un motiv suficient pentru a-și revizui imediat în sus previziunile de vânzări pentru întregul an.
Producătorul KitKat se așteaptă acum la o creștere a vânzărilor nete de 7 până la 8 %, în loc de cea anterior. estimat la 5%.
La fel ca mulți alți producători de alimente, creșterea Nestlé s-a datorat în mare parte creșterilor prețurilor din ultimele luni. În prima jumătate a anului, Nestlé a majorat prețurile produselor sale cu o medie de 6,5 %. Prin comparație, inflația prețurilor la alimente în Belgia este deja de 9 %.
CEO-ul Mark Schneider a recunoscut pentru Financial Times că compania sa nu a avut de ales decât să-și crească prețurile, spunând că „facem tot ce putem pentru a proteja consumatorii de creșterea prețurilor, dar trebuie să ne protejăm și afacerea”. Cu toate acestea, volumul vânzărilor a crescut cu 1,7%.
Consumatorii fac doar o trecere foarte limitată la produse mai ieftine și, în special, vânzările din mers au crescut din nou după doi ani de restricții Covid. Acum, când oamenii ies mai mult, la birou și la restaurante, vânzările de cafea cresc brusc, la fel și vânzările de bomboane.
Cu toate acestea, Nestlé nu poate compensa pe deplin costurile în creștere cu prețuri mai mari. Compania reduce ușor marja.
Marja de profit operațional de bază a scăzut cu jumătate de punct procentual, până la 16,9%, potrivit Schneider, din cauza întârzierilor dintre inflația costurilor și măsurile prețurilor. Pentru întregul an, producătorul Purina se așteaptă acum la o marjă de 17 %.