Repere

177

Kantar anunță cele mai valoroase mărci de bere din lume

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Budweiser, Corona și Michelob Ultra se luptă pentru primul loc: cine iese în evidență ca fiind cea mai valoroasă marcă de bere din lume? Iată clasamentul Kantar, prezentat de BeverageDaily.

Raportul Kantar BrandZ 2025 Most Valuable Global Brands, lansat săptămâna aceasta, enumeră primele 10 mărci de bere din lume.

Raportul BrandZ este publicat anual (și sărbătorește a 20-a aniversare anul acesta) și clasifică cele mai importante mărci din lume pe categorii: pe baza unei metodologii care combină percepțiile consumatorilor cu datele financiare și prezintă o perspectivă holistică asupra valorii unei mărci ca activ corporativ.

Așadar, cine iese în frunte?

Pentru al doilea an consecutiv, Corona de la AB InBev a fost încoronată drept cea mai valoroasă marcă de bere din lume.

Unul dintre punctele forte ale mărcii Corona este că nu este vorba doar despre marcă, ci și despre ritualul din spatele acesteia, spune BrandZ. Adăugarea unei felii de lime în bere este o experiență care înalță momentul.

Marca Corona a depus eforturi mari pentru a se poziționa ca una aliniată cu natura: cu o amprentă netă zero de plastic și un angajament de a proteja oceanele și plajele lumii de poluarea cu plastic („Fiecare înghițitură de Corona este o celebrare a naturii și a frumuseții lumii din jurul nostru”).

Și 2024 a fost un an puternic pentru Corona: cu o creștere de două cifre pentru Corona în afara pieței sale interne, Mexicul, și o creștere de trei cifre pentru marca sa fără alcool Corona Cero.

Corona Cero a fost, de asemenea, prima marcă de bere care a sponsorizat Jocurile Olimpice: fiind prezentă la Paris 2024.

Avântul continuă și în 2025: Corona își sărbătorește centenarul cu evenimente în întreaga lume prin intermediul platformei sale „Corona 100”.

„Succesul Corona se bazează pe capacitatea sa de a construi un brand care reprezintă ceva clar și semnificativ diferit”, a declarat Martin Guerrieria, director global al Kantar BrandZ.

„Pentru început, are multe atuuri bine-cunoscute cu care oamenii asociază imediat brandul: logo-ul său distinctiv, fontul cu motivul coroanei, o moștenire înrădăcinată în Mexic și reclamele sale orientate spre plajă. Ca să nu mai vorbim de ritualul servirii sale distinctive de „felie de lime”, care adaugă o notă de produs la tot ceea ce are legătură cu Corona.”

Dar poziția sa ca cel mai valoros brand de bere din lume pentru al doilea an consecutiv reflectă strategia de brand pe termen lung și investițiile constante în capitalul de brand, a spus Guerrieria.

„Într-o categorie în care multe branduri concurează pe teme similare, Corona și-a creat un spațiu emoțional distinct, bazat pe libertate, relaxare și evadare. Nu se bazează doar pe gust sau pe caracteristicile produsului, ci optează pentru un sentiment de autenticitate.

Corona este preparată cu ingrediente 100% naturale și a fost primul brand global de băuturi care a atins o amprentă netă zero de plastic.” Aceste dovezi conferă credibilitate poziționării sale și îi consolidează relevanța în rândul consumatorilor de astăzi, orientați spre valori.

„Asta înseamnă să fii un brand semnificativ, diferit și proeminent. Corona își câștigă puternica predispoziție către consumatori, justifică un preț premium și ajută la protejarea valorii brandului pe o piață în rapidă evoluție.”

Cele mai valoroase mărci de bere din lume (date Kantar)

Opt din primele zece mărci de bere aparțin AB InBev, cel mai mare producător de bere din lume. Corona este urmată de Budweiser, a doua cea mai valoroasă marcă de bere din lume, Modelo pe locul 4 și Michelob ULTRA pe locul 5.

Anul acesta, Corona a fost numită cea mai valoroasă marcă de bere din lume, Michelob ULTRA urcând pentru a deveni a cincea cea mai valoroasă marcă de bere, iar Stella Artois urcând, de asemenea, pe locul 9.

Faptul că avem 8 din primele 10 mărci de bere la nivel global reflectă angajamentul nostru de a construi branduri pe termen lung, cu accent pe centrarea pe consumator, consecvență și eficacitate”, spune Marcel Marcondes, Director de Marketing Global, AB InBev

Heineken (locul 3) și Guinness (Diageo, locul 10) sunt cele două mărci care nu se află în poziția dominantă a AB InBev în clasament.

Așadar, ar putea vreuna dintre aceste alte mărci să o conteste pe Corona?

„Corona deține poziția de lider ca cea mai valoroasă marcă de bere din lume, ocupând un spațiu distinctiv în categorie pe care puține altele îl ocupă”, a spus Guerrieria.

„Dar datele Kantar evidențiază, de asemenea, un impuls tot mai mare în rândul altor jucători cheie.

„Budweiser ocupă locul al doilea la nivel global și continuă să aibă performanțe bune, în special pe piețe precum China, unde oferă campanii cu rezonanță culturală și valorifică momentele de mândrie națională.

Este o marcă care combină cu succes prezența globală cu o relevanță locală puternică și rămâne una de urmărit. Alte mărci au demonstrat o capacitate puternică de a crește cota de piață și valoarea mărcii prin intermediul unor piețe cheie în curs de dezvoltare, precum Heineken în Brazilia și Guinness în Africa.

„În cele din urmă, mărcile cel mai bine plasate pentru o creștere pe termen lung vor fi cele care își stabilesc o identitate emoțională clară și rămân consecvente în modul în care o aduc la viață pentru diferite audiențe.” (Foto: Freepik) 

aflat

anterior

read

newsletter1

newsletter2