Repere

145

La Grande Epicerie, cel mai sic si vechi retail alimentar din Paris

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Parisul ramane orasul marilor iubiri, fie ele si de ordin gastronomic, iar La Grande Epicerie este in mod definitiv Mecca iubitorilor de gusturi fine, localnici si turisti deopotriva. Ce face atat de special acest concept?La Grande Epicerie este hala alimentara din cadrul Le Bon Marcheacute;, unul dintre cele mai vechi centre comerciale din Paris. Spatiul, deschis initial in 1923, a trecut printr-o serie de reorganizari si renovari de-a lungul vremii, cea mai recenta finalizandu-se chiar in 2013. Asa se face ca, ceea ce se deschide astazi inaintea ochilor odata ce intri pe usile La Grande Epicerie este departe de magazinul departamental de altadata, de pietele traditionale sau de supermarketurile moderne. Spatiul este o desfatare nu doar pentru papilele gustative, ci pentru toate simturile, reconfirmand ideea ca arta teatralitatii nu este deloc de neglijat nici de catre retailerii alimentari. Noul concept, la care s-a lucrat nu mai putin de 18 luni, a fost realizat de echipa de design interior a companiei Interstore si este construit in jurul ideii de piata traditionala cu boutique-uri frantuzesti specializate. Trecerea dintre diversele raioane - patiserie, ciocolaterie, brutarie, carmangerie, zona de branzeturi sau crama - este fluida, ca intr-un muzeu, iar cumparatorii pot solicita la fiecare pas ajutorul asistentilor de vanzari daca vor sa deguste produsele oferite. Prin remodelare s-a urmarit ca totul sa fie la vedere, folosindu-se din plin peretii din sticla si conceptul de shop-in-shop, oferind astfel cumparatorilor nu doar senzatia de transparenta - un subiect foarte important in ultima vreme - ci si sentimentul ca tot ce este de vanzare aici este realizat manual. Intreg centrul halei a fost deschis cu ajutorul unei cupole de sticla, iar cele trei etaje sunt unite prin scari rulate. Vizitand hala dupa renovare, nu am putut sa nu ma gandesc la ceea ce a spus la un moment dat Leonardo da Vinci, ca simplitatea este cel mai inalt grad de sofisticare si asta pentru ca, in ciuda procesului de modernizare, dezvoltatorii La Grande Epicerie nu s-au complicat excesiv. Acest lucru se vede, spre exemplu, la nivelul paletei de materiale si culori utilizate, alegandu-se un registru neutru, curat, care sa dea suficient spatiu produselor, adevaratele vedete. In total, vorbim de o suprafata de vanzare de 3.500 mp si peste 30.000 de produse. O privire in profunzimea sortimentatiei La Grande Epicerie scoate la iveala urmatoarele cifre si curiozitati: peste 10.000 de condimente, uleiuri, oteturi, saruri, mustaruri, paste sau orez; 350 de tipuri de ciocolata; 10 varietati de foie gras; peste 100 de tipuri de apa imbuteliata si 140 de specialitati de bere; 300 de tipuri de ceaiuri si 17 sortimente de cafea; 60 de tipuri de paine si specialitati de paine coapte zilnic chiar in locatie; o crama de peste 500 mp unde sunt oferite nu mai putin de 2.000 de sortimente de vin, dar si o selectie de peste 1.000 SKU-uri de bauturi alcoolice si sampanii; 35 de tipuri de paste proaspete realizate dupa retete traditionale italienesti; mai mult de 150 de varietati de branzeturi din toata Europa. Prin urmare, putem spune fara sa gresim ca cel mai mare avantaj al La Grande Epicerie ramane diversitatea incredibila si caracterul exclusiv al multor produse. Este adevarat ca baza ofertei sunt produsele frantuzesti, insa exista si o selectie vasta de produse internationale, organizata pe tari - de la peste afumat din Marea Baltica din Letonia, la coji de mandarine din Japonia, sare rosie de Hawaii, tagliatelle cu trufe din Italia si pana la celebrele marshmallow atat de populare in cultura americana. Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2