Detalii proceduraTip legislatie : OUG nr.34/2006 Autoritate contractanta : Municipiul CraiovaNumar anunt : 156723 / 23.01.2015Denumire contract : ACHIZITIE ALIMENTE: LOT 1 - Malaicedil; LOT 2 - Faina, LOT 3 - Orez, LOT 4 - Zahar, LOT 5 - UleiStare procedura : In desfasurarePlanuri anuale de achizitii publiceAn Denumire plan Denumire detaliu planSectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTAI.1 Denumirea, adresa si punct e de contact:Municipiul CraiovaAdresa postala: Str. A.I.Cuza nr.7 Craiova jud. Dolj , Localitatea: Craiova , Cod postal: 200585 , Romania , Punct e de contact: Serviciul Licitatii , Tel. +40 251415907 , In atentia: Sef Serviciu , Email: [email protected] , Fax: +40 251411561 , Adresa internet URL : www.primariacraiova.ro , Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.roAdresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:Punctul punctele de contact mentionat e anteriorCaietul de sarcini si documentele suplimentare inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic pot fi obtinute la:Punctul punctele de contact mentionat e anteriorOfertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:Primaria Muncipiului Craiova - Serviciul Centrul de Informare pentru Cetateni si AudienteAdresa postala: str. A. I. Cuza nr. 7 , Localitatea: Craiova , Cod postal: 200585 , Romania , Punct e de contact: Serviciul Centrul de Informare pentru Cetateni si Audiente , Tel. +40 251416235 , In atentia: Serviciului Licitatii , Fax: +40 251411561 , Adresa internet URL : www.primariacraiova.roI.2 Tipul autoritatii contractante si activitatea principala activitatile principale Autoritate regionala sau localaActivitate activitati - Servicii generale ale administratiilor publiceAutoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractanteNuSectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUIII.1 DescriereII.1.1 Denumirea data contractului de autoritatea contractantaACHIZITIE ALIMENTE: LOT 1 - Malaicedil; LOT 2 - Faina, LOT 3 - Orez, LOT 4 - Zahar, LOT 5 - UleiII.1.2 Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilorFurnizareCumparareLocul principal de livrare: Municipiul CraiovaCodul NUTS: RO411 - DoljII.1.3 Anuntul implicaIncheierea unui acord-cadruII.1.4 Informatii privind acordul-cadruContractele subsecvente urmeaza sa se atribuie prin reluarea competitiei : DaCu reluarea competitiei in SEAP : NuAcord-cadru cu maxim 5 agenti economiciDurata acordului-cadru: 1 aniValoarea estimata fara TVA: 1,224,000 RONFrecventa si valoarea contractelor ce vor fi atribuite: Se estimeaza 3 transe pe fiecare lot in parte, astfel: - luna martie 2015: 1 contract subsecvent - luna iulie 2015: 1 contract subsecvent - luna noiembrie 2015: 1 contract subsecvent. Valoarea celui mai mare contract subsecvent excl. TVA :- pentru LOT 1 - Malai: 34.000 lei; - pentru LOT 2 - Faina: 68.000 lei; - pentru LOT 3 - Orez: 51.000 lei; - pentru LOT 4 - Zahar: 102.000 lei; - pentru LOT 5 - Ulei: 153.000 lei.II.1.5 Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilorAchizitie produse alimentare malai, faina, orez, zahar si ulei - LOT 1 - Malai; - LOT 2 - Faina; - LOT 3 - Orez; - LOT 4 - Zahar; - LOT 5 - Ulei., conform cerintelor caietelor de sarcini.II.1.6 Clasificare CPV vocabularul comun privind achizitiile 15411200-4 - Ulei pentru gatit Rev.2 15612100-2 - Faina de grau Rev.2 15612210-6 - Faina de porumb Rev.2 15614100-6 - Orez cu bob lung Rev.2 15831200-4 - Zahar alb Rev.2 II.1.7 Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publiceNuII.1.8 Impartire in loturiDaTrebuie depuse oferte pentru unul sau mai multe loturiII.1.9 Vor fi acceptate varianteNuII.2 Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadruII.2.1 Cantitatea totala sau domeniulConform Caietelor de sarcini nr. 198876/23.12.2014, nr. 198872/23.12.2014, nr. 198881/23.12.2014, nr. 198889/23.12.2014 si nr. 198885/23.12.2014. Lot 1 - Malai Estimari ale cantitatilor minime si maxime care ar putea fi solicitate pe intreaga durata a acordului - cadru: - cantitati minime: 15.000 kg - cantitati maxime: 51.000 kg Estimari ale cantitatilor minime si maxime care ar putea face obiectul unui singur contract subsecvent dintre cele care urmeaza sa fie atribuite pe durata acordului - cadru: - cantitati minime: 15.000 kg - cantitati maxime: 17.000 kg Lot 2 - Faina Estimari ale cantitatilor minime si maxime care ar putea fi solicitate pe intreaga durata a acordului - cadru: - cantitati minime: 30.000 kg - cantitati maxime: 102.000 kg Estimari ale cantitatilor minime si maxime care ar putea face obiectul unui singur contract subsecvent dintre cele care urmeaza sa fie atribuite pe durata acordului - cadru: - cantitati minime: 30.000 kg - cantitati maxime: 34.000 kg Lot 3 - Orez Estimari ale cantitatilor minime si maxime care ar putea fi solicitate pe intreaga durata a acordului - cadru: - cantitati minime: 15.000 kg - cantitati maxime: 51.000 kg Estimari ale cantitatilor minime si maxime care ar putea face obiectul unui singur contract subsecvent dintre cele care urmeaza sa fie atribuite pe durata acordului - cadru: - cantitati minime: 15.000 kg - cantitati maxime: 17.000 kg Lot 4 - Zahar Estimari ale cantitatilor minime si maxime care ar putea fi solicitate pe intreaga durata a acordului - cadru: - cantitati minime: 30.000 kg - cantitati maxime: 102.000 kg Estimari ale cantitatilor minime si maxime care ar putea face obiectul unui singur contract subsecvent dintre cele care urmeaza sa fie atribuite pe durata acordului - cadru: - cantitati minime: 30.000 kg - cantitati maxime: 34.000 kg Lot 5 - Ulei Estimari ale cantitatilor minime si maxime care ar putea fi solicitate pe intreaga durata a acordului - cadru: - cantitati minime: 30.000 litri - cantitati maxime: 102.000 litri Estimari ale cantitatilor minime si maxime care ar putea face obiectul unui singur contract subsecvent dintre cele care urmeaza sa fie atribuite pe durata acordului - cadru: - cantitati minime: 30.000 litri - cantitati maxime: 34.000 litriValoarea estimata fara TVA: 1,224,000 RONII.2.2 OptiuniNuII.3 Durata contractului/acordului cadru/SAD sau termenul pentru finalizare12 luni incepand de la data atribuirii contractului Sectiunea III: INFORMATII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE SI TEHNICEIII.1 Conditii referitoare la contractIII.1.1 Depozite valorice ?si garantii solicitateCuantumul garantiei de participare: LOT 1: 2.000 lei; LOT 2: 4.000 lei; LOT 3: 3.000 lei; LOT 4: 6.000 lei; LOT 5: 9.000 lei. Perioada de valabilitate: cel putin egala cu perioada minima de valabilitate a ofertei, respectiv 120 zile de la data limita de primire a ofertelor. Modalitatea de constituire conform preved. art. 86 alin 1 din HG nr. 925/2006, cu modif. si complet. ulterioare : virament bancar/O.P. in contul RO04TREZ2915006XXX000180, cod fiscal 4417214, deschis la Trezoreria Craiova sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care se prezinta in original Formular 3 . Nota: Echivalenta unei garantii de part. depusa in euro/alta valuta se va face la cursul BNR din data anterioara datei limita de depunere a ofertelor cu 5 zile calendaristice. - Ofertantii tip I.M.M. care indeplinesc prevederile legislatiei in vigoare Legea nr. 346/2004 privind stimularea inf. si dezv. intrepr. mici si mijlocii, astfel cum a fost si completata ulterior si doresc sa depuna 50% din valoarea garantiei de part. vor depune documente prin care dovedesc ca sunt I.M.M.- Ofertantii straini de tip IMM pot beneficia de reducere doar in conditiile in care vor prezenta documente edificatoare din tara respectiva din care sa reiasa faptul ca au un statut similar operatorilor economici de tip IMM din Romania. Operatorii economici trebuie sa faca dovada ca indeplinesc conditiile de IMM. In cazul in care un grup de operatori economici depune oferta comuna, sunt considerati ofertanti de tip IMM acei ofertanti pentru care toti membrii grupului detin calitatea de IMM. NOTA: In cazul in care un grup de operatori depune oferta comuna instrumentul de garantare, prezentat ca dovada a constituirii garantiei de participare, va fi emis in numele asocierii si va cuprinde mentiunea expresa ca respectivul instrument de garantare acopera, in mod solidar, toti membrii asocierii cu nominalizarea acestora . Garantia de buna executie se va constitui pentru fiecare contract subsecvent acordului cadru, pe fiecare lot in parte. Valoarea garantiei de buna executie: 10% din pretul, fara TVA, al fiecarui contract subsecvent. Mod de constituire: conform prevederilor art. 90 alin 1 , alin 3 , din HG 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. Autoritatea contractanta va elibera/restitui garantia de buna executie conform prevederilor art. 92 alin. 1 din H.G. 925/2006. In situatia in care se va opta pentru constituirea garantiei de buna executie prin retineri succesive se vor avea in vedere prevederile HG nr. 1045/2011.III.1.2 Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevanteBugetul localIII.1.3 Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractulAsociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioareIII.1.4 Executarea contractului este supusa altor conditii specialeNuIII.2 Conditii de participareIII.2.1 Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesieiInformatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate1. Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 180 din OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare: completare Anexa nr. 10.1 din Sectiunea Formulare; 2. Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare: completare Anexa nr. 10.2 din Sectiunea Formulare; 3. Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta: Completare Anexa - Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta din Sectiunea Formulare; 4. Declaratie privind neincadrarea intr-o situatie de conflict de interese: Completare Formularul nr. 1 din Sectiunea Formulare. a Persoane cu functii de decizie din cadrul autoritatii contractante in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire sunt: a Lia Olguta Vasilescu - Primar, Miulescu Nicoleta - Secretar, Pascu Nicolae - Director executiv economic, Stefan Lucia - Director executiv adjunct economic, Cretu Cristina Madalina, Nuta Maria - Director Investitii, Achizitii si Licitatii, Stoian Ioana - Director Directia Administratie Publica si Asistenta Sociala, Ungureanu Elena, Chesoiu Vasile, Dole Teodora, Bica Ileana, Mihalcea Elena Gabriela, Culcea Monica, Podeanu Nicolita, Paduraru Mioara, Ionele Lili, Pirvulescu Steliana Nicoleta, Costin Musceleanu. b Persoane cu functii de decizie consilieri locali care aproba bugetul autoritatii contractante sunt: Albastroiu Gheorghe, Badea Pavel, Betiu Traian Alexandru Corneliu, Calangiu Cristina Mariana, Cherciu Dan Adrian, Cilibiu Mihai, Cotescu Nicusor, Dasoveanu Dan, Dindirica Lucian Costin, Genoiu Mihail, Gheorghita Vasilica, Manda Marian Sorin, Marinescu Dorel-Cosmin, Nanu Andrei Gheorghe, Nicoli Marin, Pana Ionel, Pirvu Gheorghe, Popescu Nicoleta Laura, Predescu Bianca Maria, Radu Marin Traian, Sas Teodor Nicusor, Socoteanu Razvan Florentin, Stefanescu Dragota Silviu Cristian, Stefarta Emilian, Toader Vergil, Voicu Dorel, Vasile Marian. 5. Certificate de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata: -Persoanele juridice/fizice romane trebuie sa prezinte: a certificate de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor si taxelor locale si alte venituri la bugetul local; b certificate de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale la bugetul general consolidat. Din Certificate trebuie sa rezulte ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor. In masura in care, procedura de emitere a acestor certificate nu permite confirmarea situatiei datoriilor la data solicitata, operatorii economici pot depune o declaratie pe propria raspundere potrivit art.11 alin. 4 din HG 925/2006. Documentele vor fi prezentate in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea conform cu originalul. Certificatele se vor prezenta pentru punctul/punctele de lucru implicate in derularea contractului. Persoanele juridice/fizice straine vor prezenta: -Documente edificatoare, eliberate de autoritati ale tarii de origine certificate, caziere fiscale, alte documente echivalente prin care sa dovedeasca ca si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local. Din Certificate trebuie sa rezulte ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor. In masura in care, procedura de emitere a acestor certificate nu permite confirmarea situatiei datoriilor la data solicitata, operatorii economici pot depune o declaratie pe propria raspundere potrivit art.11 alin. 4 din HG 925/2006. Certificatele se vor prezenta pentru punctul/punctele de lucru implicate in derularea contractului. Documentele vor fi prezentate in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea conform cu originalul, insotite, dupa caz, de traducerea autorizata a acestora in limba romana. Daca un grup de operatori economici depune oferta comuna, aceste cerinte trebuie indeplinite de fiecare membru al asocierii. - Pentru persoane juridice /fizice romane: Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului, in original sau copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea conform cu originalul. Informatiile cuprinse in certificatul constatator trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor. Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de Oficiul Registrului Comertului. In cazul unui grup de operatori economici care depun oferta comuna, fiecare membru din grup trebuie sa dovedeasca ca pentru partea din contract pe care o realizeaza are corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC - Pentru persoane juridice /fizice straine: documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile din tara in care ofertantul este rezident, in limba in care au fost emise, insotite de o traducere autorizata a acestora in limba romana. Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in domeniile de activitate inscrise in documentele prezentate. Informatiile cuprinse in aceste documente trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor. In cazul unui grup de operatori economici care depun oferta comuna, fiecare membru din grup trebuie sa dovedeasca ca pentru partea din contract pe care o realizeaza are corespondent in domeniile de activitate inscrise in documentele prezentate. Autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, de a prezenta pentru confirmarea documentelor prezentate in copie, documentul in original sau copie legalizata.III.2.2 Capacitatea economica si financiaraInformatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionateBilanturile contabile sau extrase de bilant pentru anii 2012 2013, 2014. Ofertantul va prezenta bilanturile contabile sau extrasele de bilant pentru ultimii 3 ani 2012, 2013, 2014 , in cazul in care publicarea acestor bilanturi este prevazuta de legislatia tarii in care este stabilit ofertantul, inregistrate la organele competente. In situatia in care bilantul contabil aferent anului 2014 nu este inregistrat la organele competente pana la data limita de depunere a ofertelor, autoritatea contractanta va accepta orice alt document care probeaza cifra de afaceri aferenta anului 2014. In cazul in care, din motive obiective, justificate corespunzator, operatorul economic nu are posibilitatea de a prezen ta documentele solicitate de autoritatea contractanta, acesta are dreptul de a-si demonstra situatia economica si financiara si prin prezentarea altor documente, in masura in care acestea reflecta o imagine fidela a situatiei economice si financiare a ofertantului. Documentele vor fi prezentate in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ,,conform cu originalul, insotite, dupa caz, de traducerea autorizata a acestora in limba romana. Informatii generale cu declararea cifrei de afaceri pe ultimii 3 ani. Se va completa Anexa nr. 11- Informatii generale din Sectiunea Formulare, cu declararea cifrei de afaceri globale pe ultimii 3 ani 2012, 2013, 2014 . Nivelul minim al cifrei medii de afaceri globala pe ultimii trei ani 2012, 2013, 2014 trebuie sa fie cel putin egal cu: - pentru LOT 1 - Malai: 60.000 lei; - pentru LOT 2 - Faina: 130.000 lei; - pentru LOT 3 - Orez: 100.000 lei; - pentru LOT 4 - Zahar: 200.000 lei; - pentru LOT 5 - Ulei: 300.000 lei. Daca un grup de operatori economici depune oferta comuna, fiecare membru al grupului are obligatia de a completa Anexa nr. 11 din Sectiunea Formulare. Pentru conversia lei/alta valuta, se va lua in considerare cursul mediu anual comunicat de B.N.R. pentru fiecare an. In cazul in care ofertantul face dovada ca se incadreaza in categoria I.M.M, in conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, beneficiaza de reducerea cu 50% pentru criteriul legat de cifra de afaceri. Nota: Daca un grup de operatori economici depune oferta comuna, aceasta cerinta minima se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului. Tert sustinator financiar daca este cazul . In conformitate cu prevederile art. 186, alin 2 din OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul in care ofertantul isi demonstreaza situatia economica si financiara invocand sustinerea acordata, in conformitate cu prevederile alin 1 , de catre o alta persoana,atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, de regula prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului resursele financiare invocate. Persoana care asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 69^1, art. 180 si ale art. 181 lit. a , lit. c1 si lit. d din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. In cazul in care sustinerea tertului vizeaza resurse netransferabile, angajamentul ferm prezentat de ofertant trebuie sa garanteze autoritatii contractante indeplinirea obligatiilor asumate prin acesta, in cazul in care contractantul intampina dificultati pe parcursul derularii contractului, scop in care tertul sustinator va depune documente din care sa rezulte propria cifra de afaceri.Nivel uri specific e minim e necesar e Bilanturile contabile sau extrasele de bilant pentru pe ultimii 3 ani 2012, 2013, 2014 , inregistrate la organele competente. Completare Anexa nr. 11- Informatii generale din Sectiunea Formulare, cu declararea cifrei de afaceri globale pe ultimii 3 ani 2012, 2013, 2014 Pentru conversia lei/euro/alta valuta, se va lua in considerare cursul mediu anual comunicat de B.N.R. pentru fiecare an. Ofertantul va prezenta: - Anexa nr. 19 - Angajament Tert sustinator financiar; - Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 181 - Anexa nr. 10.3; - Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art.180 Anexa nr. 10.4; - Declaratie privind neincadrarea intr-o situatie de conflict de interese -Formular nr.1; - Anexa nr. 11- Informatii generale din Sectiunea Formulare, cu declararea cifrei de afaceri globale pe ultimii 3 ani 2012, 2013, 2014 ; - documente justificative care probeaza cifra de afaceri declarata.III.2.3 Capacitatea tehnicaInformatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionateLista principalelor livrari de produse efectuate in ultimii 3 ani. Se va completa Anexa nr.12 - Lista a principalelor livrari de produse efectuate in ultimii 3 ani, continand valori, perioade de livrare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt sunt autoritati contractante sau clienti privati. Din Lista principalelor livrari de produse trebuie sa rezulte ca ofertantul a livrat in ultimii 3 ani produse similare cu cele care fac obiectul contractului de achizitie publica, incluse in cadrul unui/unor contracte de furnizare, prezentate ca dovada a experientei similare, in valoare cumulata egala sau mai mare decat: - pentru LOT 1 - Malai: 30.000 lei exclusiv TVA ; - pentru LOT 2 - Faina: 60.000 lei exclusiv TVA ; - pentru LOT 3 - Orez: 50.000 lei exclusiv TVA ; - pentru LOT 4 - Zahar: 100.000 lei exclusiv TVA ; - pentru LOT 5 - Ulei: 150.000 lei exclusiv TVA . Livrarile de produse declarat e ca experienta similara va/vor fi cuprins e obligatoriu in Anexa nr. 12 - Declaratie privind lista principalelor livrari de produse in ultimii 3 ani. Pentru confirmarea livrarilor de produse declarate ca experienta similara, ofertantul are obligatia de a prezenta certificari/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de catre clientul privat beneficiar, in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ,,conform cu originalul, din care sa rezulte cel putin urmatoarele informatii: denumirea produselor livrate, valoarea, perioada de livrare, daca produsele au fost livrate in termenul stabilit, etc. In cazul in care beneficiarul este un client privat si din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obtinerii unei certificari /confirmari din partea acestuia, demonstrarea livrarilor de produse se realizeaza printr-o declaratie a operatorului economic. Daca un grup de operatori economici depune oferta comuna, cerinta minima privind experienta similara se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului. Pentru conversia lei/alta valuta, se va lua in considerare cursul mediu anual comunicat de B.N.R. pentru fiecare an. - Pentru anul 2015 se va lua in considerare cursul de referinta comunicat de BNR in data de 12.01.2015. Nota: Numarul de ani solicitati in vederea demonstrarii experientei similare se va calcula prin raportare la data limita de depunere a ofertelor. Mostre, descrieri si/sau fotografii ale produselor pentru fiecare lot in parte, a caror autenticitate trebuie sa poata fi demonstrata in cazul in care autoritatea contractanta solicita acest lucru. Tert sustinator tehnic - daca este cazul . In conformitate cu art. 190, alin 2 , in cazul in care ofertantul isi demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala invocand sustinerea acordata, de catre o alta persoana, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, de regula prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective,prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia candidatului resursele tehnice si profesionale invocate. Persoanele care asigura sustinerea tehnica si profesionala nu trebuie sa se afle in situatia in care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 69^1, art. 180 si ale art. 181 lit. a , c1 si d din OUG 34/2006. In cazul in care sustinerea tertului vizeaza resurse netransferabile, angajamentul ferm prezentat de ofertant trebuie sa garanteze autoritatii contractante indeplinirea obligatiilor asumate prin acesta, in cazul in care contractantul intampina dificultati pe parcursul derularii contractului, scop in care tertul sustinator va depune documente din care sa rezulte propria experienta similara. Standarde de asigurare a calitatii in conformitate cu standardele europene relevante care atesta certificarea sistemului propriu de management al calitatii ofertantului pentru activitatea de comercializare produse alimentare ISO 9001:2008 sau echivalent . Ofertantul va prezenta: fie certificate, fie orice alte probe sau dovezi,in masura in care acestea confirma asigurarea unui nivel corespunzator al calitatii ofertantului pentru activ itatea de comercializare produse alimentare ISO 9001:2008 sau echivalent , in copie cu mentiunea conform cu originalul. In cazul in care un grup de operatori economici depune oferta comuna, aceasta cerinta trebuie indeplinita de fiecare membru al grupului pentru partea din contract pe care acesta o realizeaza.Nivel uri specific e minim e necesar e Se va completa Anexa nr. 12 - Lista a principalelor livrari de produse efectuate in ultimii 3 ani Ofertantul va prezenta: certificari/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de catre clientul privat beneficiar, in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ,,conform cu originalul, din care sa rezulte cel putin urmatoarele informatii: denumirea produselor livrate, valoarea, perioada de livrare, daca produsele au fost livrate in termenul stabilit, etc. Pentru conversia lei/alta valuta, se va lua in considerare cursul mediu anual comunicat de B.N.R. pentru fiecare an. - Pentru anul 2015 se va lua in considerare cursul de referinta comunicat de BNR in data de 12.01.2015. Nota: Numarul de ani solicitati in vederea demonstrarii experientei similare se va calcula prin raportare la data limita de depunere a ofertelor. Daca un grup de operatori economici depune oferta comuna, cerinta minima privind experienta similara se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului. Mostre, descrieri si/sau fotografii ale produselor pentru fiecare lot in parte. -Anexa nr. 20 - Angajament privind sustinerea tehnica siprofesionala a ofertantului/ grupului de operatori economici din Sectiunea Formulare; -Anexa nr. 21 si Anexa nr. 22 - Declaratii Tert sustinator tehnic si profesional din Sectiunea Formulare; - Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 180 - Anexa nr. 10.3 din Sectiunea Formulare; - Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 181 Anexa 10.4 din Sectiunea Formulare; - Formular nr.1 - Declaratie privind neincadrarea intr-o situatie de conflict de interese din Sectiunea Formulare. - documente justificative privind existenta resurselor pe care le va pune la dispozitia ofetantului. Ofertantul va prezenta: - fie certificate, fie orice alte probe sau dovezi,in masura in care acestea confirma asigurarea unui nivel corespunzator al calitatii ofertantului pentru activitatea de comercializare produse alimentare ISO 9001:2008 sau echivalent , in copie cu mentiunea conform cu originalul.III.2.4 Contracte rezervateNuIII.3 Conditii specifice pentru contractele de serviciiIII.3.1 Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesiiNuIII.3.2 Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respectiveNuSECTIUNEA IV: PROCEDURAIV.1 Tipul proceduriiIV.1.1 Tipul proceduriiLicitatie deschisaIV.2 Criterii de atribuireIV.2.1 Criterii de atribuirePretul cel mai scazutIV.2.2 Se va organiza o licitatie electronicaNuIV.3 Informatii administrativeIV.3.1 Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta4/2015IV.3.2 Anunturi publicate anunt publicat anterior privind acelasi contractNuIV.3.3 Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare cu exceptia unui SAD sau a documentului descriptiv in cazul unui dialog competitiv Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 05.03.2015 16:30Documente de plata: NUIV.3.4 Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare09.03.2015 10:00IV.3.5 Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectatiIV.3.6 Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participareRomanaIV.3.7 Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta120 zile de la termenul limita de primire a ofertelor IV.3.8 Conditii de deschidere a ofertelorData : 09.03.2015 11:00Locul: Primaria Municipiul Craiova - Sala Gheorghe Chitu, str. A. I. Cuza nr. 7, Craiova, jud. DoljPersoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: daPersoane imputernicite de catre ofertanti.SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTAREVI.1 Contractul este periodicNuVI.2 Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitareNuTip de finantare : Fonduri bugetareVI.3 Alte informatiiIn cazul unei asocieri a carei oferta este declarata castigatoare, la incheierea contractului de achizitie publica, autoritatea contractanta va solicita viitorului contractant legalizarea acordului de asociere. Acordul cadru se va incheia cu toti operatorii economici clasati pe locurile aferente numarului maxim de operatori economici mentionat in fisa de date. In cazul in care doua sau mai multe oferte au preturi egale, acordul cadru se va incheia cu toti operatorii economici clasati pe locurile aferente numarului maxim de operatori economici cu care autoritatea contractanta a anuntat ca va incheia acordul cadru. In cazul in care numarul ofertelor cu preturi egale este mai mare decat numarului maxim de operatori economici cu care autoritatea contractanta a anuntat ca va incheia acordul cadru, atunci se va solicita ofertantilor care au preturi egale o noua propunere financiara in plic inchis, caz in care contractul va fi atribuit ofertantului/ofertantilor a carui noua propunere financiara are/au pretul cel mai scazut. Imbunatatirea ofertei se poate face pana la nivelul pretului ofertat de operatorul clasat pe locul anterior. Acordul cadru se va incheia cu maxim 5 operatori economici. Pentru prima transa, autoritatea contractanta va atribui contractul de achizitie publica subsecvent acordului cadru fara reluarea competitiei, operatorului economic clasat pe locul 1, in baza criteriului stabilit in acordurile cadru si in documentatia de atribuire. Pentru urmatoarele transe, autoritatea contractanta va atribui contractele de achizitie publica subsecvente acordului cadru prin reluarea competitiei, ocazie cu care aceasta va transmite concomitent o invitatie de participare la reofertare cu privire la pret catre toti operatorii economici semnatari ai acordului cadru. Ofertele se vor prezenta in scris, iar continutul lor va ramane confidential pana cand termenul limita stipulat pentru deschidere a expirat. Autoritatea contractanta atribuie fiecare contract subsecvent acordurilor cadru ofertantului care a prezentat cea mai buna oferta, pe baza criteriului de atribuire: pretul cel mai scazut. Operatorii economici au dreptul ca in procesul de reofertare sa modifice pretul care face obiectul reluarii competitiei dar numai in sensul imbunatatiriii pretului pe care l-au prevazut in propunerea financiara, ajustat, dupa caz, conform clauzelor contractuale. De asemenea, operatorii economici vor preciza producatorul/ producatorii produselor ofertate si vor prezenta certificat/certificate de calitate/alte documente care sa ateste conformitatea produselor cu caracteristicile tehnice solicitate prin caietul/caietele de sarcini, precum si garantia oferita fiecaruit tip de produs livrat. Alte informatii cu privire la atribuire acordului cadru si a contractelor subsecvente se gasesc in documentatia de atribuire atasata prezentului anunt. Pentru vizualizarea documentatiei de atribuire disponibila in SEAP, trebuie utilizata o aplicatie care permite deschiderea si verificarea oricarui tip de document semnat electronic, indiferent de furnizorul certificatului si aplicatiei cu care au fost semnate documentele, in conditiile respectarii prevederilor Legii 455/2001 privind semnatura electronica. Spre informare, puteti consulta site-ul www.certsign.ro, sectiunea Noutati/14.11.2011 Toate fisierele semnate electronic incarcate in SEAP pot fi deschise acum cu o singura aplicatie: shellSAFE Verify. In cazul in care ofertantul uzeaza de prevederile art. 11, alin 4 din HG 925/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in anexa care insoteste declaratia, acesta are obligatia de a mentiona succint, dar precis, modul concret de indeplinire a cerintelor de calificare - inclusiv valori, cantitati sau altele asemenea solicitate, in caz contrar ofe rta va fi respinsa, in conformitate cu prevederile art. 181 lit. e din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.VI.4 Cai de atacVI.4.1 Organism competent pentru caile de atacConsiliul National de Solutionare a ContestatiilorAdresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 030084 , Romania , Tel. +40 213104641 , Email: [email protected] , Fax: +40 213104642 / +40 218900745 , Adresa internet URL : http://www.cnsc.roOrganism competent pentru procedurile de mediereVI.4.2 Utilizarea cailor de atacPrecizari privind termenul termenele de exercitare a cailor de atac- Termenele de exercitare a cailor de atac sunt cele prevazute la art. 256^2 din OUG nr. 34/2006.VI.4.3 Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atacPrimaria Municipiului Craiova, Directia Juridica, Asistenta de Specialitate si Contencios AdministrativAdresa postala: str. A.I.Cuza, nr. 1, et. 1 , Localitatea: Craiova , Cod postal: 200585 , Romania , Tel. +40 251416235 , Fax: +40 251411561 , Adresa internet URL : www.primariacraiova.rpVI.5 Data expedierii prezentului anunt21.01.2015 17:01