Universul de retail modern s-a imbogatit in luna februarie cu 14 magazine, formatul vedeta fiind supermarketul. Germanii de la Lidl sunt cap de afis pe lista celor mai expansivi jucatori cu 5 deschideri ale sale, fiind urmat de Profi cu 3 magazine, Carrefour Express si Kaufland cu cate 2 inaugurari fiecare, in timp ce Mega Image, sub brandul ShopGo si Penny Market au marcat cate o noua locatie. Cu exceptia magazinului din Popesti-Leordeni, primul din aceasta localitate, Lidl a continuat expansiunea in orase precum Iasi, Timisoara sau Arad, unde deja avea o prezenta notabila, cu trei magazine. Reteaua Profi, detinuta de fondul de investitii polonez Enterprise Investors, a deschis 3 unitati in luna februarie, ridicand numarul total de inaugurari pe 2014 la 5. Orasele bifate pe harta sunt Corabia, Giurgiu si Botosani. Francezii de la Carrefour confirma strategia de dezvoltare pe segmentul de proximitate anuntata chiar de la inceputul anului si duce reteaua Express, pentru prima data, in Moldova, la Galati. Inafara magazinelor Express din Bucuresti si judetul Ilfov, Galati este al doilea oras din tara, dupa Brasov, unde grupul francez intra cu brandul de proximitate. Kaufland este singurul retailer activ din segmentul hypermarket in 2014, consolidandu-si prezenta in orase ca Targu Mures, Oradea sau Targoviste, ultimele doua deschise in luna februarie. Mega Image, unul dintre cei mai agresivi retaileri anul trecut, a deschis in februarie o singura unitate, sub brandul ShopGo, in Bucuresti. Tot cu un magazin a plusat si discounterul Penny Market, care a deschis in zona Pipera din Capitala. Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro