181
În șezătorile de altădată, oamenii se adunau să lucreze împreună și să spună povești, glume, ghicitori și uneori chiar să cânte și să petreacă, se arată într-un comunicat emis de Lidl care anunță o nouă campanie inedită de comunicare.
De la acest insight cultural pleacă și cel mai nou serial creat de Lidl și Mullen România pentru gama Cămara Noastră, marca proprie Lidl dedicată gustului autentic românesc, produsă exclusiv în România și, poate, de aici și ineditul situației, pentru că este pentru prima oară când sunt prezentați detaliat fabricanții alimentelor private labele de pe rafturile unui retailist din România.
Serialul prezintă 10 fabrici locale unde sunt dezvoltate produsele, peste care suprapune atmosfera specifică șezătorilor de altădată: cu povești pline de intrigă spuse pe ritmuri de cântec românesc cum se cânta odinioară și transpuse cu o stilistică vizuală aparte, prin ilustrații animate.
Noul serial dezvoltat de Lidl România și Mullen continuă platforma de storytelling creată în jurul gamei Cămara Noastră, câștigătoare a premiului Brand of the Year 2020 în competiția TOP 3 ADC, datorită prezenței sale constante în top-ul ADC prin premiile obținute pentru seria online Bucate ca la carte.
Anul acesta, seria Șezătoare și cântec aduce în prim-plan fabricile românești partenere Lidl România, unde sunt dezvoltate produse din gamă, printr-o abordare inedită: prezentând procesul de lucru din fabrici prin proiecții ale unor ilustrații de tip parallax, în timp ce narativul poveștilor este transpus prin cântece originale.
Astfel, episoadele reflectă poveștile fabricilor și producătorilor locali prin 2 planuri suprapuse: cel al realității, care prezintă imagini filmate în cadrul fabricilor, în care vedem procesele de lucru, tehnologiile de producție și produsele Cămara Noastră în prim-plan, și cel fantasy, ce spune poveștile pline de intrigă din șezătorile de altă dată prin ilustrații animate de tip parallax.
Noutatea constă în faptul că firul narativ, pe care spoturile îl ilustrează în 3D pe etichetele produselor sau pe utilaje din fabrică, este transpus și prin cântece create în totalitate de la zero, text și linie melodică, pentru a se împleti în mod autentic cu povestea fiecărei fabrici.
În primul episod, consumatorii sunt invitați în fabrica Transilvania Lactate, unde sunt produse iaurturile de bivoliță Cămara Noastră și unde vor vedea imagini cu tancurile de lapte, liniile de ambalare sau angajații, în timp ce ascultă cântecul OASTEA și află povestea unei fete care și-a salvat iubitul de la a merge la oaste, după ce l-a ascuns în staulul bivoliței.
O altă poveste prezintă cum sunt pregătite sosul de roșii țărănesc de la Contec Foods, odată cu povestea unui poștaș căruia i se schimbă definitiv viața, după ce găsește un plic cu semințe de roșii și se hotărăște să își schimbe profesia în fermier. Această poveste are la bază și un insight real, deoarece, pe vremuri, cultivatorii de roșii își trimiteau semințele de roșii prin poștă, în plic.
„.Gama Cămara Noastră cuprinde în prezent peste 200 de produse tradiționale românești realizate împreuna cu unii dintre cei mai buni furnizori locali, ceea ce ne permite să avem nu doar produse cu cel mai bun raport calitate-pret, dar și o comunicare pe masură.
În toate campaniile creative dedicate Cămara Noastră, din ultimii ani, am fost inspirați de cultura și tradițiile autohtone, de aceea, anul acesta, când am vrut să spunem poveștile fabricilor cu care avem parteneriate de lungă durată la nivel local, era firesc să ne găsim inspirația tot în tradiția poporului român, pornind de la obiceiul șezătoarei.
Ideea creativă a campaniei nu doar că retrezește amintirea obiceiurilor românești de altădată, dar devine memorabilă prin povestea expusă într-o manieră unică, prin cântec în ritmuri tradiționale românești împletit cu efecte vizuale 3D, ce surprind perfect autenticitatea fabricilor românești partenere”, a declarat Oana Radu, Marketing Director Lidl România.
„Prima provocare a campaniei a fost să găsim o soluție pentru a duce mai departe platforma de storytelling Cămara Noastră, în contextul în care aveam numeroase restricții de filmare în fabrici: timp limitat de filmare remote, număr restrâns de persoane, toți cu măști și în costume, fără actori sau props.
Când părea imposibil să aducem poveștile, cântecul și vibe-ul de șezătoare în fabrici, am găsit soluția de a folosi ilustrațiile de tip parallax, o tehnică ce ne-a permis să dinamizăm foarte mult spoturile. O noutate în cadrul campaniei sunt și cântecele: voiam să aibă acțiune, dar și ritm, poveste, doar că noi nu mai compusesem melodii până atunci.
Am scris, am cântat, am șters și am rescris până au ieșit cum speram, aducând acel aer al vremurilor de altădată, atât prin poveste, dar și prin vocea solistei și linia melodică. Acum că s-a încălzit orchestra, ne pregătim de al doilea flight”, a declarat Mihai Costache, Group Creative Director MullenLowe România.