PiațăȘtiri

167

Magazinele traditionale, rapuse de hipermarketuri

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Comertul traditional a pierdut in perioada 2008-2015 lupta cu retelele internationale, care au reu?sit in mai putin de ordm;apte ani sa manance 16% din cota de piata a micilor chioordm;cari, a alimentarelor ?si magazinelor de la parterul blocurilor. Astfel, dupa primele luni din 2015 lanturile de hishy;pershy;marketuri, supershy;marshy;keturi ?si celelalte reshy;teshy;le moderne inclinashy;sera balanta comertului in favoarea lor, cu o cota de piata de 57% fata de 41% in 2008, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piata GfK. Expansiunea agresiva, preturile mai mici ?si pozitionarea strategica au fost doar cateva dintre ingredientele din reteta pe care comertul modern a aplicat-o pe piata locala pentru a caordm;tiga teren ?si pentru a manca tot mai multi bani din bugetul consumatorilor. Comertul modern este astazi format din 12 retele straine care opereaza circa 1.600 de magazine sub mai multe formate ?si branduri. Principalele forshy;mate de magazine din comertul modern sunt hipermarketurile, supershy;marketurile, magazinele de proximishy;tate, de discount ?si cashcarry, per total o piata de 8,5 mld. euro, unde liderii sunt nemtii de laKaufland hipermarketuri cu preturi mici , francezii de laCarrefour prezenti pe aproape toate formatele moderne din piata ?siMetro CashCarry. Cele trei retele sunt de altfel singurele cu afaceri anuale de peste 1 mld. euro, informeaza Ziarul financiar.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2