Pretul principalelor 15 alishy;mente din coordm;ul de consum reashy;lizat de ZF a scazut in ultima luna cu aproape 4% ca urshy;mare a reducerilor ?si proshy;moshy;tiilor operate de producatori ?si retaileri pentru a vinde stocurile deja create. Jucatorii din comert ?si analiordm;tii spun insa ca aceasta situatie este temporara, data de faptul ca in primele luni din an consumul este redus. Mai mult, majorarile viitoare de pret la energie ?si utilitati urmeaza sa ridice din nou preturile ?si la alimente. La produsele de baza - precum uleiul sau zaharul - ?si la legume-fructe au scazut puternic preturile, pe de-o parte deoarece anul agricol a fost foarte bun, pe de alta pentru ca a fost marfa multa in piata, iar atat producatorii, cat ?si retailerii au incercat sa o vanda apeland la promotii ?si oferte. La rafturile din magazine gaseordm;ti reduceri de pana la 60%, spune Sorana Georgia, directorul lantului de supermarketuri Billa, cu afaceri de circa 270 mil. euro in 2012, ultishy;mul an pentru care exista date publice. Ea afirma insa ca pe o piata puternic concurentiala, reducerile ?si promotiile nu ridica substantial vanzarile. Mai multe, pe www.zf.ro