229
Cu cel mai recent sondaj Eurostat care arată că inflația în zona euro atinge 8,1% și este probabil să crească în lunile următoare, consumatorii sunt afectați de prețuri mai mari și costuri mai mari ale energiei, în timp ce comercianții cu amănuntul se confruntă cu costuri de operare mai mari și prețuri în creștere pentru produsele pe care le cumpără.
Comentând un nou studiu economic al INSEAD, care oferă dovezi suplimentare cu privire la modul în care cooperarea de cumpărare poate aduce reduceri de prețuri pentru consumatori, directorul general al EuroCommerce Christel Delberghe a spus:
„Comercianții cu amănuntul au făcut tot ce le stă în putință pentru a proteja consumatorii de impactul creșterii prețurilor la mărfuri, energie și alte produse, dar cu marje înguste, de obicei de 1-3%, ei nu pot face decât atât pentru a absorbi creșterile de preț impuse de furnizorii lor.
Numeroase studii au arătat valoarea alianțelor de retail în oferirea de produse de înaltă calitate la prețuri accesibile și îmbunătățirea alegerii clienților, fără a restrânge concurența.
Un studiu lansat de INSEAD întărește concluziile studiilor anterioare conform cărora alianțele internaționale de retail duc la o reducere semnificativă a prețurilor de consum.
A fi membru al unei alianțe care operează pe o piață concurențială care funcționează corespunzător le permite comercianților cu amănuntul să transmită beneficiile clienților lor. În cazul studiului, asta însemna consumatorii să plătească cu 12% mai puțin pentru o gamă largă de produse de zi cu zi”.