128
Cu siguranta, cea mai dezbatuta tema din cadrul Mesei rodunde care s-a desfasurat sub titlul Risc major: TVA ridicat, evaziune, private label la finalul Expo-Confeintei Meat Milk 2014, a fost aceea a produselor marca proprie, produse care capata o pondere tot mai ridicata in optiunile consumatorilor, mai ales in privinta lactatelor. Intervenind in discutie, Dorin Cojocaru, presedinte al APRIL, a afirmat ca, intr-adevar, pentru unele companii, productia pe private label poate reprezenta o sansa, avand in acest fel asigurata desfacerea productiei, chiar daca marja de profit va fi mica. Dar, extiderea produselor pe marca proprie va conduce la disparitia brandurilor consacrate, branduri care se consituie in adevarat brand de tara. Pericolul si mai mare, insa, este acela ca, in conditiile in care un procesator accepta sa isi orienteze activitatea exclusiv spre private label, el poate sa dispara cu totul din atentia pietei, devenind un no-name. Domnul Cojocaru a subliniat, insa, faptul ca a produce pe private label nu inseamna altceva decat o optiune a companiilor, fiecare manager avand posibilitatea de a alege intre a promova propiile marci sau a deveni simpli prestatori de servicii.