Piata napolitanelor nu este singura unde produsele vrac mai au inca un procent important. ordf;i pe alte segmente din industria dulciurilor precum biscuitii, dar ?si pe piata carnii sau a lactatelor, produsele sunt cumparate de clienti la kilogram. Fiecare roman consuma in medie anual circa 30 de nashy;politane de 20 de grame, pe o piata unde produsele vrac reprezinta inca mai mult de un sfert din volumele totale de napolitane comershy;cialishy;zate pe piata, arata o analiza a ZF. Piata napolitanelor se ridica la circa 12.000 de tone pe an ?si 55 de milioane de euro anual ?si reprezinta 10% din piashy;ta totala a dulciurilor, conform estishy;mashy;rilor facute anterior de Nestleacute; Roshy;mania. Evolutia cumparaturilor destinate consumului casnic pentru napolitane ?si cafea arata o creordm;tere a segmentului produselor ambalate in volum in 2013 comparativ cu anul 2012. Conform datelor GfK Consumer Panel Services segmentul produselor vrac urmeaza un trend descendent, acoperind 33% din piata de napolitane in volum in 2013, in scadere de la 35%, au declarat reprezentantii Nestleacute; Romania, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata napolitanelor. ordf;i grupul elvetian este prezent pe piata locala a napolitanelor vrac cu brandul Joe pe care l-a achizitionat in anul 2001 alaturi de fabrica din Timiordm;oara de la antreprenorul roman Florentin Banu. Romanii sunt pe ultimele locuri in ceea ce priveordm;te cheltuielile cu mancarea ambalata, iar acest lucru poate fi pus pe seama evaziunii fiscale pe unele segmente precum carnea sau lactatele, a vanzarii de alimente vrac, dar ?si a autoconsumului, intalnit in special in mediul rural. Totodata, pretul este un factor important atunci cand un roman este pus sa aleaga intre un produs vrac ?si unul ambalat.