PiațăȘtiri

144

Mega Image, reclamat la Consiliul Concurentei pentru pozitie dominanta in Bucuresti

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Marile retele de retail au reclamat la Consiliul Concurentei lantul de magazine Mega Image, acuzand-o de pozitie dominanta pe piata din Bucuresti. Intr-o scrisoare oficiala transmisa institutiei amintite, reclamantii sustin ca Mega Image are o pozitie dominanta si exercita un cvasimonopol minizonal in Capitala, iar, in urma fuziunii cu Angst in anumite zone depaordm;eordm;te o cota de piata de 40%, iar creordm;terea numarului de magazine sub un singur brand reduce semnificativ concurenta ?si optiunile consumatorilor. In documentul transmis la Consiliul Concurentei, se afirma: Avand in vedere estimari interne, in baza suprafatei de vanzare, populatiei ?si consumului estimat in fiecare zona relevanta, cota de piata dobandita de Mega Image, in urma fuziunii, in 4 zone locale, ?si anume: Amzei, Ceasornicului, Obor ?si Lacul Tei, ajunge la peste 40%, ceea ce ar indica o posibila pozitie dominanta. In acest moment sunt zone in care exercita un cvasi-monopol minizonal prin comertul de proximitate practicat. Concentrarea va creordm;te ?si mai mult densitatea magazinelor din lantul Mega Image, cota lor de piata in zona de atractie comerciala ?si impactul asupra concurentei, sustin retailerii carora Consiliul Concurentei le-a solicitat punctul de vedere cu privire la tranzactia dintre Mega Image ?si Angst. Aceste observatii au fost transmise de Auchan inclusiv Real Hypermarket , Carrefour inclusiv Artima , Profi, Billa, Lidl Discount, Cora, Penny Market ?si Cristim cu privire la posibilele efecte ale operatiunii de concentrare economica. Aceordm;tia mai arata ca, prin creordm;terea numarului de magazine dintr-o zona de proximitate sub un singur brand, ?si anume Mega Image, concurenta ?si posibilitatea consumatorilor de a alege in zona respectiva se reduce semnificativ din perspectiva sortimentelor de produse, preturilor ?si promotiilor ?si, in general din perspectiva serviciilor diferentiate pentru clienti. Ar trebui reevaluata definirea pietei relevante, in special in Bucureordm;ti ?si Ilfov, in sensul diferentierii intre diversele tipuri de comert modern vs. traditional ?si intre diversele forme de prezentare ale comertului modern supermarket, hypermarket, discounter . Pozitia obtinuta de Mega Image ar produce distorsionari ale mediului concurential, atat pe piata totala a FMCG, cat, mai ales, pe piata supermarketurilor, sustin retailerii, citati de Ziarul financiar. In august anul trecut, grupul belgian Mega Image a anuntat ca a ajuns la un acord pentru a prelua 20 din cele 22 de magazine operate de Angst, dupa ce aceasta companie s-a retas dintr-o colaborare cu Carrefour. Tranzactia a presupus preluarea spatiilor comerciale incluzand echipamente, stocuri, salariati, clientela, vadul comercial . Referitor la cele 3 piete relevante Amzei, Academiei ?si Perla, partile implicate au convenit sa renunte la achizitionarea magazinului Angst Perla ?si, respectiv, sa i?si asume angajamente structurale, constand in cesionarea activitatii comerciale aferente magazinului Angst Amzei sau activitatii comerciale aferente unui alt magazin din interiorul pietei geografice relevante aferenta magazinului Angst Amzei, apartinand unuia sau mai multora din magazinele Mega Image, precum ?si cesionarea activitatii comerciale aferente Magazinului Angst Academiei sau activitatii comerciale aferente unui alt magazin din interiorul pietei geografice relevante aferenta magazinului Angst Academiei, apartinand unuia sau mai multora din magazinele Mega Image, se arata in decizia Consiliului Concurentei de aprobare a tranzactiei. Pana in decembrie, Mega Image a redeschis, sub propriile branduri, 18 magazine Angst, al 19-lea fiind integrat ca o extensie in supermarketul Mega Image Lacul Tei.Mega Image estima venituri anuale de 21 milioane de euro pentru cele 20 de magazine, care au fiecare suprafete totale intre 90 ?si 750 metri patrati. Fondat in 1995, Mega Image este cel mai mare lant de supermarketuri din Romania cu o retea care cuprinde in prezent 411 magazine dintre care circa 300 in Bucureordm;ti , sub marcile Mega Image 200 , ShopGo 209 , AB COOL FOOD 1 , Mega Drive 1 .

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2