„Dacă afacerea noastră ar fi doar biscuiți și ciocolată, am vedea o linie de sus mult mai puternică și am vedea o linie de jos mult mai puternică și credem că acolo trebuie să ne îndreptăm treptat”, a spus directorul general Dirk Van de Put, citat de BakeryandSnackas, participanților la Conferința Barclays Global Consumer Staples din Boston, la sfârșitul săptămânii trecute.
Remodelarea portofoliului
El a explicat că firma nu simte nevoia să părăsească imediat categoria ciocolatei, pentru că „nu este ca și cum categoriile care nu sunt esențiale pentru noi... merg deosebit de prost”. Mai degrabă, a spus el, „o vedem mai degrabă ca pe un act de echilibrare gradual”, cu atât ieșirile, cât și achizițiile care au loc în următorii doi până la cinci ani.
Deși obiectivul este de a remodela portofoliul companiei, astfel încât 90% să se concentreze pe miez de ciocolată și biscuiți, Van de Put a recunoscut că Mondelez va rămâne probabil ușor activ în alte domenii, deoarece „aceasta vine din achiziții sau care rămâne încă din portofoliul nostru, cum ar fi îl avem astăzi.”
Tranziția către concentrarea pe ciocolată și biscuiți este deja în curs, cu mai multe achiziții și dezinvestiții în ultimii ani, extinzând concentrarea companiei în acest domeniu de la 59% în 2012 la 79% în 2021.
Printre acestea s-au numărat și achiziția a nouă afaceri în valoare de 2,8 miliarde USD în vânzări. din 2018, inclusiv Hu better for you chocolate, Ricolino, Tate's Bake Shop, Gourmet Food Holdings și altele.
Decizia de a se concentra pe îngăduință într-un moment în care s-a dezvoltat zgomot în jurul opțiunilor mai bune pentru tine și sănătoase poate părea contraintuitivă, dar strategia dă deja roade, Mondelez raportând o creștere de aproximativ 6% de la an la an pentru ultimele trei. ani.
Directorul financiar Luca Zaramella a adăugat că, dacă Mondelez își va putea concentra afacerile pe ciocolată și biscuiți de bază, probabil că și-ar împinge profitul pe acțiune la două cifre.
„Sincer sincer, dacă mă uit la performanța P&L a acestor două categorii, EBIT-ul nostru din ultimii patru, cinci ani a fost aproape de două cifre”, a spus Zaramella.
În plus, a spus Zaramella, „există o mulțime de sinergii între această parte a portofoliului” legate de branding, ruta către piață și publicitate, ceea ce va îmbunătăți rentabilitatea investiției în zonă.
Trei domenii de creștere în ciocolată
Pentru Mondelez, pe piața globală de ciocolată de 110 de miliarde de dolari există trei părți care o interesează în mod deosebit și care reflectă schimbarea obiceiurilor de cumpărături după pandemie.
Printre acestea se numără un consumator din ce în ce mai mare interesat de ciocolată cu tablete de la primul focar de coronavirus, pe care Van de Put l-a descris ca fiind „terenul de casă” al lui Mondelez.
El a explicat: „Vedem o schimbare în comportamentul consumatorilor în timpul pandemiei, în care ciocolata a ocupat un loc mult mai important în viața de zi cu zi. De exemplu, 72% dintre consumatorii din Sondajul nostru recent privind starea gustărilor [au spus] că nu își pot imagina o lume fără ciocolată.”
Analizând, el vede un potențial semnificativ pentru ciocolată în „timpul singur sau în timpul adulților când copiii vin acasă”, pe care „ne putem juca în continuare”.
Piața tabletelor de ciocolată neagră este, de asemenea, în creștere rapidă, iar acesta este un domeniu în care Mondelez este în prezent subreprezentat, a spus el, adăugând: „Deci, vom depune și efort pentru a deveni mai mari în ciocolata neagră”.
Al doilea domeniu cu potențial
„Obiectivul nostru este să dezvoltăm în mod continuu o gamă mai mare și o gamă mai sofisticată de articole de sezon și cadou, gândiți-vă la praline, napolitane, de exemplu. Credem că personalizarea va începe să joace un rol important”, precum și oportunitatea în comerțul electronic.
Al treilea domeniu în care spune că vede un potențial mare de creștere este cel premium, care este un alt domeniu în care Mondelez este „subreprezentat”.
Van de Put a explicat: „Avem trei mărci – Toblerone, Green & Black și Hu – și ne așteptăm ca aceste trei mărci, care joacă toate roluri individuale foarte specifice, să ocupe o parte mai mare din segmentul premium”.
Mondelez va consolida acest lucru prin relansarea Toblerone în a doua jumătate a anului și prin creșterea comunicării în jurul mărcii, ceea ce „va fi un mare impuls pentru noi”, a spus Van de Put.
Dincolo de ciocolată: de la prăjituri și produse de patiserie la opțiuni mai bune pentru tine
În cadrul pieței extrem de fragmentate de prăjituri și produse de patiserie, de 76 de miliarde de dolari, Van de Put spune că vede potențial de consolidare și de branding îmbunătățit prin Oreo, Milka și Cadbury - creând o extindere a raftului de biscuiți de 100 de miliarde de dolari care va rezona în rândul consumatorilor.
În cele din urmă, a spus el, categoria mult mai mică de gustări sănătoase sau batoane de sănătate, estimată în prezent la aproximativ 16 miliarde de dolari, este pregătită să accelereze după încetinirea în timpul pandemiei.
„Vedem pe Perfect Bar, Clif, toți în creștere foarte puternic, cu două cifre în acest moment, și credem că există o expansiune internațională” cu sofisticare și optimizare. asta ar putea genera „posibilități de creștere peste medie acolo”, a spus Van de Put.