143
Gigantul alimentar Nestlé, retailerul Tesco și producătorul de brânză Bel Group, printre altele, s-au alăturat noii Coaliții de acțiune privind deșeurile alimentare, lansată de Forumul Bunurilor de Consum, anunță FoodNavgator.
Coaliția își dezvoltă agenda de sustenabilitate și pentru un motiv întemeiat. Organizația Națiunilor Unite estimează că se pierd sau se irosesc 1,3 miliarde de tone de produse în fiecare an, ceea ce echivalează cu aproximativ o treime din produsele alimentare destinate consumului uman.
Aceasta reprezintă un cost economic pentru economia globală de 940 miliarde de dolari (795 miliarde de euro) și un cost de mediu de 3,3 miliarde de tone de gaze cu efect de seră pe an.
Marile companii sau retaileri alimentari răspund la cauză, angajându-se cu obiective individuale privind deșeurile alimentare sau prin colaborarea cu start-up-uri precum Too Good To Go - care are ca obiectiv reducerea la jumătate a deșeurilor alimentare până în 2025.
Acum, unele dintre cele mai influente afaceri din lume se reunesc în cadrul unei noi coaliții lansate de organismul de membru, Forumul bunurilor de consum (CGF).
În total, 14 retaileri și producători susțin Coaliția de acțiune privind deșeurile alimentare, inclusiv Nestlé, Tesco, Bel Group, Barilla, General Mills, Kellogg Company și Sainsbury. Comitetul de coordonare a coaliției este co-prezidat de Francisco Cordero, directorul global de durabilitate al companiei Kellogg, și de vicepreședintele SUA și Sănătate Durabilitate, Brittni Furrow, de Ahold Delhaize.
Prin aderarea la Coaliție, membrii se angajează la o serie de obiective. Acestea includ adoptarea și angajarea publică a unui obiectiv de reducere la jumătate a deșeurilor alimentare în propriile operațiuni până în 2030 și eforturi de reducere a deșeurilor alimentare în lanțul lor de furnizare și la nivelul clienților, în conformitate cu ținta SDG 12.3.
De asemenea, membrii sunt obligați să își măsoare risipa de alimente în conformitate cu Standardul privind pierderea și deșeurile alimentare și să raporteze public rezultatele lor. Inovațiile pentru a ajuta clienții să reducă risipa alimentară sunt, de asemenea, incluse în obiectivele Coaliției.
Pentru CGF, valoarea aderării la Coaliția pentru membri este „clară”. „Reducerea pierderilor alimentare și a deșeurilor generează un„ triplu câștig ”, a menționat organismul de membru. „Poate economisi bani pentru comercianți și producători, fermieri și gospodării. Poate ajuta alimentarea mai multor oameni și poate atenua presiunea asupra apei, pământului și climei. "
CGF creează, de asemenea, grupuri de lucru regionale pentru „impulsionarea implementării la nivel local” și contribuie la implicarea părților interesate din regiuni precum America de Nord, America Latină, China și Japonia.