239
Numărul de inovații de produse noi în spațiul alimentar este în scădere, au descoperit noi date de la NielsenIQ, numărul total de inovații din Uniunea Europeană ridicându-se la 38.000 anul trecut.
Aceasta este în scădere de la aproape 54.000 în 2019, a spus NielsenIQ, adăugând că această tendință descendentă continuă și în 2022.
Firma de cercetare a remarcat că presiunile inflaționiste, o criză economică care se profilează, întreruperile lanțului de aprovizionare și preocupările crescute ale energiei și ale prețurilor materiilor prime înseamnă că multe mărci „rețin” NPD, în schimb își reorientează eforturile asupra portofoliului lor existent.
NielsenIQ a dezvăluit datele în timp ce și-a publicat raportul BASES 2022 Top Breakthrough Innovations, prezentând noi produse în Germania, Marea Britanie, Polonia, Franța, Italia, Portugalia, Norvegia și Austria, printre alte piețe.
„Ultimele noastre date arată că doar o fracțiune – 6% – dintre cumpărătorii globali sunt contrarii față de noile produse în acest moment”, a declarat Celine Grena, lider NielsenIQ BASES Europe. „Aproximativ 94% dintre consumatorii de FMCG de astăzi sunt deschiși să încerce lucruri noi.”
Aceasta este o tendință de care ar putea beneficia atât jucătorii mai mari, cât și mărcile mici și mijlocii, a adăugat NielsenIQ.
Potrivit firmei de cercetare, rețeta inovației de succes nu s-a schimbat ca urmare a pandemiei sau a pieței inflaționiste actuale, totuși este nevoie de agilitate pentru a avea succes.
„Experiența anilor de pandemie nu a schimbat, în general, rețeta succesului”, a spus Grena. „Veți avea în continuare nevoie de o idee bună, un produs bun și o strategie de activare bună pentru a reuși.
„Cu toate acestea, modul de amestecare a ingredientelor a evoluat. Pentru a crea o inovație bună, mărcile trebuie să fie relevante pentru consumatorii lor, făcându-le mai ușor să înțeleagă despre ce este produsul și de ce au nevoie de el. Trebuie să se asigure că inovația este percepută ca fiind autentică și autentică.”