Twinings, McCain și Mars se numără printre cei mai inovatori de produse FMCG din Marea Britanie, britanicii dovedind că sunt mai aventuroși în eșantionarea produselor noi decât restul Europei, potrivit noilor cercetări, se arată în raportul Nielsen: ”Cele mai importante 25 de inovații inovatoare”, publicat în luna octombrie, și care analizează inovațiile recente ale produselor în diferite categorii FMCG din Europa.
Britanicii sunt cei mai aventuroși consumatori
Datele Nielsen relevă faptul că britanicii sunt mai aventuroși în prelevarea de produse noi decât restul Europei - cu 73% interesați să cumpere produse noi indiferent de COVID-19 (față de media europeană de 67%). În Marea Britanie, au fost lansate în total 4195 de produse noi în prima jumătate a anului 2020.1
BASES-ul lui Nielsen este un model care analizează produsele cu vânzări puternice și măsoară modul în care acestea reflectă calități puternice, distincte, cum ar fi potențialul de masă, longevitatea, mărirea mărcii, distincția de categorie sau atragerea către o țintă specifică pentru consumatori. Apoi, compilează câștigători din întreaga Europă pentru lista celor 25 de inovații avansate.
Produse ”indulgente”
În lista din acest an, opt dintre inovații câștigători de produse au fost pentru produsele de pe piața din Marea Britanie, iar rezultatele relevă două tendințe principale: viața conștientă și îngăduința sunt în mod clar o sursă de inspirație pentru producători. Acest lucru este în concordanță cu preferințele clienților.
Nielsen a constatat că atunci când au fost chestionați, 49% dintre consumatorii din Marea Britanie au declarat că și-au redus consumul de carne, în timp ce 46% verifică de obicei dacă produsele sunt ecologice. Acest lucru se reflectă în inovatorii de produse precum Unilever, care deține Hellmann’s, creatorul unei noi maioneze vegane.
Atenția consumatorilor se extinde de la durabilitate la sănătate, 57% dintre cumpărătorii din Marea Britanie considerând că alimentația și băuturile sănătoase sunt foarte importante atunci când fac cumpărături.
Și delicatesele sunt căutate
De asemenea, pe piața britanică au existat produse de succes care s-au concentrat mai mult pe răsfăț, întrucât oamenii au căutat delicatese într-o perioadă dificilă.
Aceasta a inclus marca de ceai Twinings cu pungile sale de ceai cu apă rece Twinings In'fuse, Diageo, care deține Bailey's și a introdus un nou lichior Strawberry & Cream, Mars pentru butoanele Maltesers de ciocolată și Pepsico pentru chipsurile Max Strong ale Walkers și Snacks-urile KP pentru McCoys 'Munchos, chipsuri de tortilla în formă de quesadilla. Consumatorii vor să se simtă tratați; dar sunt conștienți de impactul produselor asupra sănătății și mediului.
Impact uriaș asupra consumatorilor
Celine Grena, liderul bazei europene Nielsen, a declarat: ”Blocarea globală a avut un impact uriaș asupra consumatorilor. Lipsiți de călătorii și de divertisment în afara casei, aceștia caută aventuri în alte moduri și aceasta include încercarea de produse noi și inovatoare.
Ceea ce este interesant este că 44% dintre câștigătorii din acest an din Europa au un preț premium, ceea ce demonstrează că consumatorii încă caută să îndeplinească această îngăduință și să se trateze singuri. Cu toate acestea, pandemia a venit cu provocările sale și este crucial ca mărcile să ia în considerare faptul că sunt mai flexibile și mai pregătite pentru a se conforma schimbării modelelor consumatorilor care se deplasează înainte.
Grena conchide: „Inima unei bune inovații se rezumă întotdeauna la satisfacerea nevoii consumatorului. Peste 50% din câștigătorii Breakthrough Innovations din acest an au cel puțin una dintre revendicările stilului de viață mai sănătos, comparativ cu doar 26% din câștigătorii de anul trecut.
Acest lucru este în concordanță cu tendința în creștere a stilurilor de viață mai sănătoase și a fi atenți la produse și durabilitate. Ne putem aștepta să vedem că acest lucru va continua să crească în popularitate. ”