222
Interesul consumatorilor pentru alimentele care îi ajută să gestioneze stresul sau să se relaxeze, să stimuleze bunăstarea mintală sau să se concentreze a fost acutizat de efectele pandemiei de coronavirus și de anxietatea însoțitoare cu privire la ceea ce ar putea aduce viitorul.
Mai mult de o cincime dintre consumatori susțin că mănâncă alimente pentru a-și îmbunătăți starea de spirit și bunăstarea mentală, potrivit unui sondaj New Nutrition Business efectuat pe 4.800 de consumatori din Australia, Brazilia, SUA, Spania și Marea Britanie. Consumatorii mai tineri caută mai activ aceste beneficii de la alimente decât consumatorii mai în vârstă.
Din ce în ce mai mult, companiile creative răspund acestei cereri și dezvoltă alimente și băuturi cu ingrediente adăugate – nootropice și adaptogeni – special concepute pentru a oferi un beneficiu pentru starea de spirit sau mintea.
Dar succesul este rar. Majoritatea acestor produse nu au rezultate suficient de bune la gust sau nu oferă un beneficiu pe care consumatorul îl poate simți – sau cel puțin crede că îl poate simți.
„Este o zonă cu prețuri premium și cu risc foarte ridicat, care este dificil de navigat pentru companii”, spune Julian Mellentin, autorul unui nou Strategy Briefing on Nootropics & Adaptogens.
„Provocarea de a oferi un produs care are un gust bun și care oferă un efect de simțire a beneficiului și care este convenabil, a fost o barieră majoră în calea succesului în această categorie”, explică Mellentin, expert în industria alimentară, care este directorul de consultanță New. Afacerea în nutriție. „Împreună cu aceasta, trebuie să selectați ingrediente care ar putea avea credibilitate în rândul consumatorului activ pentru sănătate.”
Beneficiile Mood & Mind sunt strâns legate de „alimentele reale” de zi cu zi. Ciocolata, de exemplu, este folosită de mulți oameni pentru a le ridica moralul. Ciupercile sunt o clasă de ingredient care găsește din ce în ce mai mult succes – și se conectează la dorința consumatorilor de „real” într-un mod în care ingredientele mai științifice, cum ar fi l-teanina și GABA, nu pot.
Una dintre mărcile care creează succes cu ciuperci este Mud Wtr din California, o pudră pentru adăugare la băuturi și alimente. S-a poziționat ca o alternativă la cafea, pentru mulți oameni care doresc o doză de energie dimineața, dar nu doresc cofeină. Ingredientele active de la Mud Wtr includ ciupercile coama de leu, cordyceps și reishi.
Liderul pieței americane de chefir Lifeway este o altă companie care a îmbrățișat potențialul ciupercilor, folosind reishi și coama de leu în chefirul său de ovăz.
„Este probabil să vedem un impuls major pentru ingredientele pentru ciuperci în următorii câțiva ani”, explică Mellentin. „De exemplu, Compass Pathways, o companie care comercializează psihedelice derivate din ciuperci, a plutit cu succes la bursa NASDAQ din SUA, cu o evaluare de 590 de milioane de dolari. Susținătorii companiei, inclusiv co-fondatorul PayPal, Peter Thiel”.
„Investitorii sunt motivați de un corp de știință în creștere pentru ciuperci”, adaugă el.
Într-un Strategy Briefing concis și unic, Mellentin evidențiază, cu studii de caz de marcă, cele patru strategii pe care companiile le folosesc în zona emergentă și cu risc ridicat al nootropicelor și adaptogenelor. Raportul explică:
• Ce ingrediente să utilizați, inclusiv o revizuire a 17 ingrediente și beneficiile acestora
• Ce beneficii pentru consumatori să vizeze
• Ce dezvăluie rețelele sociale despre ingredientele și beneficiile emergente care atrag cea mai mare atenție a consumatorilor.