METRO Cash Carry Romania da startul celei de-a doua editii a programului de responsabilitate sociala METRO - Starurile Comunitatii. Competitia se adreseaza antreprenorilor care isi impart succesul cu membrii comunitatii din care fac parte, prin actiuni sociale, umanitare, de mediu sau educationale. Prin cea de-a doua editie a programului, METRO isi propune sa sublinieze importanta micilor afaceri in dezvoltarea comunitatilor locale, sa incurajeze si sa rasplateasca initiativele de responsabilitate sociala la nivelul intreprinderilor mici si mijlocii. Intreprinzatorii se pot inscrie in competitie in intervalul 23 aprilie - 23 iulie 2015. Fie ca vorbim despre parteneri care si-au transformat locatia intr-un centru de activitati culturale pentru educarea comunitatii locale, de antreprenori care au pornit afaceri sociale pentru a ajuta grupuri defavorizate sau de restaurante care donau produse membrilor comunitatii, cazurileinscrise anul trecut ne-au impresionat prin dedicarea de care au dat dovada antreprenorii fata de comunitatea din care fac parte. Povestile lor ne-au convins sa continuam cautarea modelelor locale, prin lansarea celei de-a doua editie a competitiei METRO - Starurile Comunitatii a declarat Gilles Roudy, Director General METRO Cash Carry Romania. Prin competitie, ne dorim sa multumim persoanelor implicate in dezvoltarea comunitatilor locale. Rasplatind devotamentul fata de comunitate si spiritul antreprenorial, METRO incurajeaza intreprinzatorii sa se implice activ in dezvoltarea mediului din care fac parte. METRO - Starurile Comunitatii in cinci pasi: inscriere, votare, validare, evaluare, premii In perioada 23 aprilie - 23 iulie, antreprenorii isi pot inscrie povestile in sectiunea dedicata - www.metro.ro/starurile-comunitatii. Povestile care descriu implicarea in comunitate pot fi completate cu imagini si inregistrari video, pentru a atrage voturile publicului. Publicul larg isi poate sustine proiectul preferat pana in 23 iulie, cand cele mai votate 10 proiecte vor intra in faza de validare si vizite pe teren. Proiectele validate vor ajunge apoi in finala METRO - Starurile Comunitatii si vor fi supuse evaluarii unui juriu format din experti in zone cheie pentru competitie, precum antreprenoriat, comert, zona neguvernamentala si media specializata. Finalistii vor castiga premii in valoare totala de 70.000 de lei, in functie de punctajul oferit de juriu, pe baza criteriilor din regulament. Astfel, premiul I consta in 30.000 de lei, premiul II - 20.000 de lei si premiul III - 15.000 de lei. In plus, ceilalti sapte finalisti vor fi recompensati cu vouchere de cumparaturi in magazinele METRO Cash Carry Romania, in valoare totala de 5.000 de lei. Sustinatorii METRO in cautarea starurilor comunitatilor La fel ca in 2014, METRO - Starurile Comunitatii are parte de sustinerea Fundatiei pentru Dezvoltarea Societatii Civile FDSC , partenerul METRO in dezvoltarea competitiei, responsabil pentru validarea celor 10 proiecte finaliste pe teren. Ne bucuram sa ne implicam si anul acesta intr-o initiativa unica pe piata locala. Este pentru prima data cand o companie din Romania recunoaste importanta actiunilor de responsabilitate sociala dezvoltate de antreprenori, a declarat Ionut Sibian, Director Executiv al FDSC. Brutaria CONCORDIA, afacere sociala care asigura un circuit complet pentru ca tinerii dezavantajati, cu putine sanse de reusita, sa se integreze pe piata muncii, a fost castigatorul premiului primei editii a METRO - Starurile Comunitatii. Fiind un adevarat exemplu de bune practici in sustinerea unor grupuri dezavantajate social, CONCORDIA Development SRL se alatura in 2015 competitiei, ca parte din juriu. Participarea la METRO - Starurile Comunitatii 2014 a reprezentat pentru CONCORDIA Development o experienta extraordinara, oferindu-ne posibilitatea de a face cunoscuta povestea Brutariei CONCORDIA. Toate reusitele noastre sunt posibile cu ajutorul voluntarilor si datorita implicarii companiilor cu viziune, deschise catre sustinerea unor programe de acest fel. De aceea, consideram ca proiecte precum cel dezvoltat de METRO contribuie la imbunatatirea calitatii vietii in comunitatile defavorizate si la producerea unor schimbari pozitive acolo unde oamenii au nevoie de ajutor. Ii incurajam pe toti cei care doresc sa participe in competitie, fiind foarte important ca initiativele lor sa fie cunoscute si recunoscute, precum si sa incercam sa intarim pe termen lung implicarea oamenilor in sustinerea comunitatilor in care traiesc, a declarat Alice Stavride, Administrator CONCORDIA Development SRL si Director Administrativ al Organizatiei Umanitare CONCORDIA. si anul acesta, METRO Cash Carry Romania are parte de sustinerea unor experti din domeniile antreprenoriat, comert, zona neguvernamentala si media. Acestia formeaza juriul METRO - Starurile Comunitatii 2015: Gilles Roudy, Director General METRO Cash Carry Romania Radu Merica, Presedinte al Camerei de Comert si Industrie Romano-Germana Marius Ghenea, antreprenor roman, Profesor de Inovatie si Antreprenoriat, autorul cartii Antreprenoriat Lacramioara Botezatu, Redactor-sef CSRmedia.ro Ionut Sibian, Director Executiv Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile FDSC Alice Stavride, Administrator CONCORDIA Development SRL si Director Administrativ al Organizatiei Umanitare CONCORDIA METRO - Starurile Comunitatii - o initiativa la nivel international METRO - Starurile Comunitatii face parte din strategia companiei de responsabilitate sociala si este in linie cu noua pozitionare - YOUMETRO - care insumeaza eforturile companiei de a deveni cei mai buni parteneri ai intreprinzatorilor independenti. Initiativa a pornit in 2014, cu ocazia aniversarii a 50 de ani de METRO Cash Carry la nivel international. Competitia a fost implementata in 17 tari, unde echipele METRO s-au implicat in identificarea si recunoasterea antreprenorilor care au inscris, in total, 1.400 de proiecte de sustinere a comunitatilor locale. Participantii editiei din 2014 s-au bucurat de sprijinul publicului larg, povestile inscrise insumand peste 1.2 milioane de voturi. METRO Cash Carry este reprezentata in 26 de tari cu peste 750 de magazine cash carry. Cu peste 117.000 angajati in intreaga lume, compania a atins vanzari de aproximativ 31 miliarde euro; in anul financiar 2013/2014. METRO Cash Carry este o divizie de vanzari a METRO GROUP, unul dintre liderii comertului la scara mondiala. In anul financiar 2013/2014, vanzarile METRO GROUP au atins cifra de 63 miliarde euro;. Compania numara aproximativ 250.000 de angajati ?si opereaza aproximativ 2.200 de locatii in 30 tari. Performanta METRO GROUP se bazeaza pe forta diviziilor sale de vanzari care opereaza in mod independent pe piata: Metro/Makro Cash Carry - liderul international in comertul cu ridicata cu auto-servire, hypermarket-urile Real, Media Markt ?si Saturn - lider pe piata bunurilor electronice ?si electrocasnice din Europa ?si magazinele universale Galeria Kaufhof. Informatii suplimentare pe: www.metrogroup.de. METRO Cash Carry Romania este parte integranta a METRO Cash Carry International ?si a fost lansata oficial in Romania in luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distributie, in Bucureordm;ti. Astazi, reteaua numara magazine in 24 de oraordm;e. Distributia nationala a magazinelor METRO Romania este urmatoarea: 5 centre in Bucureordm;ti, cate 2 centre in Braordm;ov, Constanta, Timiordm;oara ?si cate un centru in fiecare din urmatoarele oraordm;e: Cluj, Bacau, Ia?si, Craiova, Baia Mare, Pitesti, Galati, Ploieordm;ti, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureordm;, Arad, Deva, Braila, Satu Mare, Piatra Neamt, Buzau, Targoviordm;te ?si Turda. Informatii suplimentare pe: www.metro.ro.