224
Starbucks Corp preconizează că profiturile vor crește între 15% și 20% pe acțiune în următorii trei ani, o creștere semnificativă față de îndrumările anterioare, informează EuropeanSupermarketMagazine.
Reducere de cheltuieli
Gigantul cafelei și-a bazat prognoza pe planuri de cheltuieli de doar 2,5 miliarde de dolari până la 3 miliarde de dolari (2,5 miliarde de euro până la 3,01 miliarde de euro) în aceeași perioadă pe tehnologie, magazine noi și renovări.
Compania introduce tehnologia pentru a accelera producția de băuturi reci din ce în ce mai populare și pentru a trimite comenzi digitale departe de locațiile aglomerate, deoarece încearcă să împiedice cafenelele din SUA să fie copleșite de comenzi și să îmbunătățească condițiile de lucru pentru angajați, a anunțat în cadrul evenimentului său de Ziua Investitorilor.
Răscumpărări de acțiuni
Compania cu sediul în Seattle se așteaptă să returneze 20 de miliarde de dolari investitorilor prin răscumpărări de acțiuni și dividende din perioada fiscală 2023 până în 2025. Analiștii de pe Wall Street se așteptau în mare parte ca actualizările câștigurilor să fie în conformitate cu indicațiile anterioare de creștere de 10 până la 12%.
O creștere a comenzilor digitale, care reprezintă acum aproape un sfert din toate comenzile, a ajutat lanțul de cafea să câștige cotă de piață în timpul pandemiei de COVID-19, dar a dus și la epuizarea barista și a încordat capacitatea fizică a magazinelor mai vechi.
Compania explorează tehnologia de „echilibrare a încărcăturii” care poate trimite comenzi către magazine care au capacitatea de a le îndeplini efectiv – în loc de magazinele care sunt deja blocate de către clienții care circulă auto, de exemplu, a declarat directorul de tehnologie Deb Hall Lefevre într-un interviu cu Reuters.
„Reinventarea” Starbucks
Pandemia a schimbat comportamentul clienților, ducând la un avalanș de comenzi de pe mobil, livrare și drive-thru, precum și o creștere a băuturilor reci și a băuturilor de cafea personalizate.
Numind-o „reinventare”, compania a elaborat un plan amplu condus de directorul executiv interimar Howard Schultz, care va fi înlocuit de Laxman Narasimhan în aprilie.
Planul include noi echipamente pentru a încălzi alimentele mai repede cu mai puține deșeuri de plastic, noi modele de magazine cu rafturi mai mari pentru comenzi și beneficii suplimentare pentru angajați.
Lansarea magazinului
Starbucks este pe cale să ajungă la 45.000 de magazine până la sfârșitul anului fiscal 2025 - sau aproape opt magazine noi pe zi - se spune. Aceasta include 2.000 de magazine noi din S.U.A. și unele locații numai cu livrare.
În China, intenționează să dubleze aproape numărul de magazine la 9.000 - sau un magazin nou aproape la fiecare nouă ore.
Fundalul Unirii
Angajații din 236 de magazine au votat pentru a se alătura unui sindicat în ultimul an, din cele aproape 9.000 de locații deținute de companii din SUA ale Starbucks. În schimb, 52 de magazine au votat împotriva sindicalizării, conform datelor Consiliului Național pentru Relații de Muncă.
Frank Britt, adus de Schultz pentru a conduce strategia de transformare a companiei, a spus că lucrătorii știu să rezolve problemele companiei pentru că sunt în prima linie.
"Multe dintre preocupările pe care le au partenerii, fie că sunt sau nu afiliați la sindicat, sunt preocupări valabile. Suntem de acord, există un deficit de încredere", a spus el într-un interviu.
Membrii sindicatului au organizat proteste săptămâna aceasta pentru a atrage atenția asupra cererilor lor. Billie Adeosun, un angajat Starbucks din 2015 care lucrează într-o locație sindicalizată din Olympia, a declarat luni că salariile mai mari sunt o prioritate.
Compania a ridicat salariul la o medie de aproape 17 USD în locațiile nesindicate din SUA. Starbucks spune că legea îi interzice să ofere beneficii sporite lucrătorilor sindicalizați fără a negocia asupra lor.