PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, a publicat astăzi Raportul de mediu, social și guvernanță (ESG) pentru anul 2022, prezentând primul an complet de raportare de la lansarea PepsiCo Positive (pep+) în 2021.
Pep+ este un program de transformare end-to-end, care cuprinde fiecare aspect al activității PepsiCo - de la modul în care sunt cultivate ingredientele, la modul în care este fabricat, transportat și vândut portofoliul său reprezentativ de produse, până la opțiunile oferite consumatorilor. Pep+ este cadrul prin care sunt ghidate toate acțiunile de stabilire și atingere a obiectivelor ESG.
În 2022, compania a raportat progrese semnificative în ceea ce privește obiectivele sale în materie de nutriție, agricultură, social (oameni și comunități), eficiența utilizării apei și accesul la apă sigură. PepsiCo continuă să lucreze pentru reducerea emisiilor climatice și a utilizării plasticului virgin.
La nivel global, PepsiCo a raportat următoarele rezultate:
o PepsiCo a atins inițial acest obiectiv în 2021, cu patru ani înainte de termen.
o PepsiCo are 56% din volumul[2] portofoliului său de băuturi care conțin mai puțin de 100 de calorii din zaharuri adăugate pe porție de 12 uncii, față de 53% în 2021.
o PepsiCo are acum 68% din volumul[3] portofoliului său de produse alimentare convenabile la sau sub 1,3 miligrame de sodiu pe calorie, în creștere de la 66% în 2021.
o PepsiCo a ajutat fermierii să devină mai rezilienți și a redus emisiile de carbon din agricultură cu peste 330.000 de tone metrice - echivalentul scoaterii din circulație a peste 73.000 de mașini timp de un an.
o PepsiCo a atins acest obiectiv cu trei ani mai devreme.
o PepsiCo se apropie acum de obiectivul său pentru 2025, de 25%.
o Din 2006, PepsiCo a oferit acces la apă sigură la peste 80 de milioane de persoane.
În România, PepsiCo a raportat următoarele rezultate:
Comentând abordarea PepsiCo de a implica fermierii și de a valorifica practicile de agricultură regenerativă pentru a aborda schimbările climatice, Chandler Goule, CEO al Asociației Naționale a Cultivatorilor de Grâu, a declarat: "PepsiCo este în prima linie, demonstrând cum companiile alimentare și producătorii pot colabora eficient pentru a cultiva alimente durabile, accesibile și sigure. PepsiCo a făcut investiții semnificative în agricultură și a deschis calea în ceea ce privește implicarea producătorilor încă de la început pentru a se asigura că obiectivele de sustenabilitate sunt atât realizabile, cât și reciproc avantajoase."
Compania a recunoscut că urmărește să facă progrese mai mari în ceea ce privește reducerea ambalajelor și a emisiilor. PepsiCo lucrează la planuri care să contribuie la avansarea obiectivelor sale în aceste domenii, acordând prioritate acțiunilor care se așteaptă să facă cea mai mare diferență.
Comentând rezultatele, Jim Andrew, director general pentru dezvoltare durabilă, a declarat: "Decuplarea creșterii afacerii noastre de utilizarea resurselor va fi întotdeauna dificilă, dar atingerea obiectivelor noastre pe termen lung este esențială și învățăm rapid cum și unde trebuie să ne adaptăm. Am emis obligațiuni verzi în valoare de 2,25 miliarde de dolari din 2019 și am făcut - și vom continua să facem - investiții substanțiale în direcția unor părți esențiale ale agendei noastre pep+, inclusiv pentru atingerea țintei de Net Zero și pentru a reduce utilizarea materialelor plastice virgine. De asemenea, vom lucra cu perseverență pentru a elimina barierele din calea progresului, multe dintre acestea fiind de ordin normativ. Provocările legate de abordarea problemelor sistemice sunt uriașe și va fi nevoie de o abordare care implică mai multe părți interesate pentru a ajunge acolo unde ne dorim cu toții să fim."
Perspectiva lui Ramon Laguarta,Președinte și CEO PepsiCo,și Jim Andrew, Chief Sustainability Officer PepsiCo,despre progresul către obiectivele PepsiCo privind planeta și oamenii, precum și urgența acțiunii colective pentru a aborda schimbările sistemice, este oferită într-unmesaj video.
PepsiCo se angajează să ofere o raportare transparentă și a fost recunoscută de Corporate Secretary's Corporate Governance Awards timp de trei ani consecutivi, ca fiind "Best ESG Reporting" pentru o companie cu capitalizare mare.
În completarea raportului 2022 ESG Summary, PepsiCo a publicat, de asemenea, detalii privind abordarea și progresele sale pentru peste 50 de domenii pe pagina web ESG Topics A-Z. Rezumatul digital din acest an și toate materialele asociate care pot fi descărcate sunt disponibile aici.
[1]Începând cu 2022, rezultatele se bazează pe primele 26 de piețe de băuturi, care reprezintă 78% din volumul global de băuturi și pe primele 23 de piețe de produse alimentare convenabile, care reprezintă 86% din volumul global de produse alimentare convenabile. Rezultatele reflectă excluderea portofoliului Be & Cheery.
[2] Începând cu 2022, rezultatele se bazează pe primele 26 de piețe de băuturi, care reprezintă 78% din volumul global de băuturi și pe primele 23 de piețe de produse alimentare convenabile, care reprezintă 86% din volumul global de produse alimentare convenabile. Rezultatele reflectă excluderea portofoliului Be & Cheery.
[3] Începând cu 2022, rezultatele se bazează pe primele 26 de piețe de băuturi, care reprezintă 78% din volumul global de băuturi și pe primele 23 de piețe de produse alimentare convenabile, care reprezintă 86% din volumul global de produse alimentare convenabile. Rezultatele reflectă excluderea portofoliului Be & Cheery.
[4] PepsiCo consideră că un acru are un impact regenerativ atunci când adoptarea practicilor de agricultură regenerativă duce la îmbunătățiri cuantificate în cel puțin două dintre domeniile de impact asupra mediului, cu o preferință pentru GES ca fiind unul dintre domeniile de impact.
[5] Măsurată pornind de la un nivel de referință din 2015, față de un obiectiv de 25 % până în 2025.