Producătorul de băuturi răcoritoare PepsiCo transferă Tropicana, Naked și alte mărci de sucuri într-o nouă societate mixtă, impreuna cu grupul de investiții PAI Partners, anunta RetailDetail.
PepsiCo vrea să se concentreze pe produse mai sănătoase și cu conținut scăzut de calorii. Conform propriei declarații, acesta este motivul pentru care producătorul american de chipsuri și băuturi răcoritoare vinde acum divizia de sucuri de fructe către partenerii francezi PAI.
Ambele companii vor intra într-o asociere în participație, din care 61% vor fi în mâinile investitorilor, iar 39% vor rămâne în mâinile PepsiCo. Acordul va oferi PepsiCo 3,3 miliarde de dolari (2,8 miliarde de euro).
Marca de sucuri de fructe Tropicana - inclusiv fabrica belgiană din Zeebrugge - ajunge astfel (parțial) în mâinile francezilor, împreună cu mărci surori americane precum Naked. PepsiCo va păstra produsele gazpacho din Alvalle și sucurile de fructe din Looza.
Potrivit CEO-ului Ramon Laguaerta, PepsiCo vrea să se concentreze asupra gamei sale actuale de mărci și să accelereze creșterea portofoliului său de gustări sănătoase, băuturi cu conținut scăzut de calorii și „produse precum SodaStream”, deoarece acestea sunt mai bune pentru „oameni și planetă”, citate Ziarul belgian De Tijd.
Faptul că acum PepsiCo se poate retrage complet din segmentul mai complex al răcitului joacă, fără îndoială, și un rol. În 2020, sucurile de fructe proaspete au reprezentat o cifră de afaceri de 3 miliarde de dolari, dar profitabilitatea a rămas în urmă.
Băuturile proaspete răcite necesită o logistică diferită - și mai scumpă - decât celelalte produse ale grupului. Creșterea cifrei de afaceri a scăzut, de asemenea, în ultimii ani, întrucât consumatorii nu mai consideră neapărat că băuturile cu zahăr sunt sănătoase.
PAI Partners, pe de altă parte, vede un viitor în acest segment. În timpul pandemiei, cererea a crescut din nou, iar grupul de investiții dorește să aducă Tropicana pe alte canale, cum ar fi formule de vânzare cu amănuntul mai mici și segmentul de acasă.
De la sfârșitul anului trecut, PAI a fost, de asemenea, acționar majoritar în lanțul de piață proaspătă Grand Frais, de exemplu.